Commander escribió:Chorbis escribió:No entiendo como Japón e Israel se han decantado por el modelo yanki
Te suena la expresión "mercado cautivo"? Pues eso
Claro.
Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Commander escribió:Chorbis escribió:No entiendo como Japón e Israel se han decantado por el modelo yanki
Te suena la expresión "mercado cautivo"? Pues eso
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AIR FORCE
The Boeing Co., Seattle, Washington, has been awarded a $79,463,717 modification (P00011) to previously awarded contract FA8609-18-F-0006 for KC-46A long lead spares, initial spares and support equipment. This modification provides mission essential long lead spares, initial spares, and support equipment for use on the Japan KC-46 aircraft being produced under the basic contract. The location of performance is Everett, Washington. This modification involves Foreign Military Sales to Japan. The work is expected to be completed by June 30, 2024. Foreign Military Sales funds are being obligated at the time of award. Total cumulative face value of the contract is $880,436,128. Air Force Life Cycle Management Center, Wright-Patterson Air Force Base, Ohio, is the contracting activity.
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Pues también de Iniochos, parece que un M2000 francés tuvo cierto problemilla con el repostaje: https://twitter.com/crispSV/status/1385927516121092098
Airbus and Singapore Air Force have completed flight trials of an automatic refuelling system (A3R) update for the A330 multi-role tanker transport (MRTT), with certification expected to follow before the end of 2021.
Conducted early this year and also involving Singapore’s Defence Science and Technology Agency, the test campaign included 88 fully automated dry and wet contacts made with another MRTT and RSAF F-15SG and F-16. Almost 30t of fuel was transferred during the course of this work.
The so-called smart tanker concept –which involves automatic control of the aircraft’s refuelling boom– is intended to reduce air refuelling operator workload, improve safety and optimise the rate of fuel transfer.
Singapore’s air force has a six-strong fleet of boom-equipped A330 tankers.
https://www.flightglobal.com/defence/ai ... 36.article
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However, even with the 3D goggles, depth perception is difficult. Moving the refueling boom around the F-16’s canopy to then line up with the receptacle, flying at 290 knots, is a delicate process. While wearing the goggles, the center of the screen is sharp, but when you look to the edge of the screen, it gets blurry and disorienting.
The camera feed does not accurately show the end of the boom—there’s about another foot and a half beyond what is visible on the screen, so boom operators use the shadows to gauge where the tip is before connecting to the receptacle. If there’s no shadow, on a cloudy day, for example, the operator has to rely on experience, rather than technology, to make the connection.
These photographs, shown during a presentation during the 2020 Airlift Tanker Association conference, shows problems with the KC-46’s troubled remote vision system in both shadows and direct sunlight and examples of “adequate” images during ideal settings. Photos from Air Mobility Command Powerpoint slide.
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WASHINGTON - La Fuerza Aérea de EE. UU.Recientemente otorgó a Boeing un contrato de $ 88 millones para repuestos para los petroleros KC-46 de Japón , pero los funcionarios de servicio confirmaron a Defense News el lunes que el acuerdo incluía alrededor de $ 10 millones en costos que los líderes de la Fuerza Aérea investigaron y no pudieron determinar si eran justas o razonables.
Ese hallazgo ha generado preocupaciones en Capitol Hill de que Boeing está inflando artificialmente los precios para ayudar a recuperar las pérdidas financieras incurridas durante la etapa de desarrollo del programa . Hasta ahora, la compañía ha pagado más de $ 5 mil millones en costos excesivos después de ganar un contrato de precio fijo en 2011 por valor de $ 4,9 mil millones.
Vorlon escribió:Boeing infla precios en los repuestos para recuperar parte de los costos excesivos del programa.WASHINGTON - La Fuerza Aérea de EE. UU.Recientemente otorgó a Boeing un contrato de $ 88 millones para repuestos para los petroleros KC-46 de Japón , pero los funcionarios de servicio confirmaron a Defense News el lunes que el acuerdo incluía alrededor de $ 10 millones en costos que los líderes de la Fuerza Aérea investigaron y no pudieron determinar si eran justas o razonables.
Ese hallazgo ha generado preocupaciones en Capitol Hill de que Boeing está inflando artificialmente los precios para ayudar a recuperar las pérdidas financieras incurridas durante la etapa de desarrollo del programa . Hasta ahora, la compañía ha pagado más de $ 5 mil millones en costos excesivos después de ganar un contrato de precio fijo en 2011 por valor de $ 4,9 mil millones.
https://www.defensenews.com/air/2021/06 ... isnt-sure/
saludos
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