Movilidad vs. Protección en los IFV

Ejércitos de tierra de todo el mundo y elementos que los componen

Moderadores: poliorcetes, Lepanto, Orel, Edu

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor evol el Mié Ago 07, 2019 5:57 pm

No se habéis visto el artículo que ha aparecido en Defensa.com sobre el nuevo prototipo de IFV del ejército israelí, un tamaño pequeño, por tanto menos peso y un objetivo más difícil de localizar, dos ocupantes, toda la tecnología posible que existe ahora mismo en cuanto a detección, información digital, drones, etcétera....Creo que es una propuesta muy interesante....
Impresión de modelos 3D militares españoles a escala, desde 1/220 a 1/72
http://evolde.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
evol
 
Mensajes: 1635
Registrado: Jue Jun 21, 2007 3:00 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor Roberto Montesa el Mié Ago 07, 2019 7:19 pm

pero no es propiament un IFV, si no un carro ligero, una laternativa a los merkava en segun que misiones/escenarios.

A mi me parece un concepto erroneo., es como resucitar el scimitar.
Avatar de Usuario
Roberto Montesa
 
Mensajes: 5439
Registrado: Lun Mar 02, 2009 5:53 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor 14yellow14 el Mié Ago 07, 2019 11:28 pm

Yo por lo que entiendo lo que ha sacado Israel no es el prototipo de ningún vehículo que vayan a producir por el momento sino que son demostradores de tecnología que primero aplicarán a sus vehículos como el Merkava, el Eitan o el Namer y ya luego se verá.

Israel’s Carmel future AFV programme unveiled

https://www.janes.com/article/90287/israel-s-carmel-future-afv-programme-unveiled

Imagen




The Israel Ministry of Defense (MoD) unveiled on 4 August a new armoured fighting vehicle (AFV) concept, dubbed Carmel, that uses artificial intelligence (AI), autonomous capabilities, and enhanced situational awareness to achieve new levels of battlefield effectiveness.

The goal of the programme is to reduce the number of onboard personnel in AFVs like the Merkava tank from four to two and enable them to operate under closed hatches, with the vehicle driving itself, detecting threats in real time, and providing recommendations to the crew on critical decisions.

The vehicles will also be able to control unmanned air and ground vehicles, as well as operate as part of a network that builds a shared picture of the battlefield and co-operate to efficiently engage targets.

The programme will not immediately produce new vehicles, according to the MoD, but will develop capabilities that will gradually be installed on the Israel Defense Forces' (IDF's) Merkava Mk 4, the next-generation Barak tank, the Namer tracked armoured personnel carrier (APC), and the Eitan wheeled APC. The MoD will also begin developing an AFV that incorporates the new capabilities at an unspecified time in the future.

Brigadier General Yaniv Rotem, head of research and development at the MoD's Directorate of Defense Research and Development (DDR&D), told journalists that the programme began around three years ago after the MoD decided to revolutionise the ground forces' manoeuvring capabilities.

Israel's three largest defence companies - Israel Aerospace Industries (IAI), Elbit Systems, and Rafael Advanced Defense Systems - were asked to develop their own Carmel prototypes using M113 APCs. These were unveiled on 4 August following a month of trials by a DDR&D team in northern Israel.

"The challenge was proving the feasibility of two soldiers conducting closed-hatch operations and integrating technological capabilities that would enhance mission efficiency for the IDF's manoeuvre forces.
14yellow14
 
Mensajes: 219
Registrado: Jue Mar 21, 2019 10:54 am

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor Orel el Vie Ago 09, 2019 8:58 am

Como dice Roberto, más que un IFV es un carro ligero, y como tal lo analizamos en el episodio del podcast sobre el futuro de los carros. En todo caso, muchas de las tecnologías que incorpora son muy interesantes y aplicables a otros blindados.

Hablando de carros ligeros: China le pone a su VT-5 un APS:
https://www.janes.com/article/90312/chi ... ion-system
Escucha también el Podcast:
https://www.ivoox.com/podcast-portierramaryaire-podcast_sq_f1456223_1.html
Y tenemos Patreon para sostener y hacer crecer PTMYA:
https://www.patreon.com/portierramaryaire
Avatar de Usuario
Orel
Moderador
 
Mensajes: 34756
Registrado: Sab Sep 24, 2005 11:33 am
Ubicación: España, cerca del bocho

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor evol el Vie Ago 09, 2019 5:14 pm

Siento haber equivocado el hilo donde poner el tema.
Impresión de modelos 3D militares españoles a escala, desde 1/220 a 1/72
http://evolde.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
evol
 
Mensajes: 1635
Registrado: Jue Jun 21, 2007 3:00 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor Orel el Sab Ago 10, 2019 9:19 am

No te equivocaste, evol, Israel habla de él como IFV. Nosotros estábamos dando una opinión, pero está bien aquí :wink:
Escucha también el Podcast:
https://www.ivoox.com/podcast-portierramaryaire-podcast_sq_f1456223_1.html
Y tenemos Patreon para sostener y hacer crecer PTMYA:
https://www.patreon.com/portierramaryaire
Avatar de Usuario
Orel
Moderador
 
Mensajes: 34756
Registrado: Sab Sep 24, 2005 11:33 am
Ubicación: España, cerca del bocho

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor Kique el Sab Ago 10, 2019 10:18 am

evol escribió:Siento haber equivocado el hilo donde poner el tema.



Para nada, yo mismo lo puse en el hilo de UGV y UGCV sin serlo. Porque es evidente que la tecnología que se esta usando en este prototipo es la que se usara en los futuro UGV y UGCV.
Avatar de Usuario
Kique
 
Mensajes: 322
Registrado: Dom Dic 02, 2018 12:11 am

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor 14yellow14 el Lun Ago 12, 2019 7:55 pm

Más sobre el Carmel...


1/ #AFVaDay Following the #Carmel news last week it seems there remains much confusion. Some defence media reporting it is a modernisation programme, or a platform agnostic upgrade package have really confused things and are wrong, so todays #AFVaDay is to clarify things.

https://twitter.com/JonHawkes275/status/1160857349709586434

Imagen


2/ Carmel is a new AFV for the IDF, born out of the cancelled Merkava Mk5 programme. Previously dubbed Future Manned Combat Vehicle (FMCV) it is a medium weight AFV family, seeking < half Merkava Mk4 weight via use of soft/hard APS in place of physical armour as much as possible.

3/ As with all IDF AFV, it is being designed for combat in confused and dense urban environments, requiring high survivability, relatively small size and very high situational awareness.

4/ A two man crew will leverage advanced situational awareness (AR/VR) and other new technologies including hosted UAS/UGV and significant levels of autonomy in FCS/BMS processes.

5/ Carmel is being developed in a two-prong approach. Develop the new AFV and develop the mission systems fit for it. This will deliver a vehicle faster than waiting for the vehicle before trialling the mission systems.

6/ We are yet to see the vehicle itself outside of generic CGI concepts and scale models, but we have now seen the systems fit being proven out - do the systems integrate, do the workflows and fundamental augmented reality SA approach work etc.

7/ What we saw in video (link: https://bit.ly/2yUkRwM) bit.ly/2yUkRwM and press releases last week was this mission systems demonstrator. Ignore the M113 - it is totally irrelevant, used because its cheap, simple and there are >5,000 in surplus Israeli fleet. It wasnt picked for any broader reason.

8/ No-one spends millions on bleeding edge mission systems and puts them on an obsolete platform from 1960. The IDF have some of the most capable AFV in the world, and this is part of a programme to find the next step. The M113 is a convenient testbed, not any final product.


9/ M113 is old, cramped and very poor survivability without major upgrade. There is no intent to fit the Carmel's systems to the Israeli M113 fleet and it wasnt picked because it is an export M113 upgrade offering. Ignore the M113!


10/ The Rafael Suite is an automation kit developed for the Carmel, and whilst is planned to be offered as an automation package for any vehicle once it is developed right now this is Carmel only.


11/ What Carmel is, or will be, is a step change in AFV design. Some get excited about T-14 as the next generation but aside the crew being in the hull it is not that radical - the workstations remain largely conventional.

12/ Carmel's Augemented Reality using AR touchscreens and/or VR headsets (Elbit Iron Vision etc) is a radical technology led development in situational awareness and how we fight from an AFV.

13/ The intuitive and visually led integrated workflows with data fusion akin to 5th Gen fighters is unprecedented in AFVs and something genuinely next-gen to get excited about. Links back to @EliLea1 & others discussions around AFV helmets recently (link: https://bit.ly/2KuI9Qr)

14/ Automation is v high on agenda - Carmel concept at IAV2019 had vehicle autonomously and continually scanning for targets, identifying, classifying and recommending best weapon for engagement. (Pics Frank_views)

15/ Firepower is far beyond current vehicles. Based on existing concept presentations Carmel could mount 2xRWS, 2xATGM pods, main gun & coax as well as a UAV/loitering munition launcher and deployable UGVs.

16/ This doesnt just undo the negatives of having to fight heads down, it offers something that makes heads down operation more effective. There are of course negatives but until we have notional complete vehicle to review ill be an optimist & stick to the exciting possibilities

17/ Could go on all day, but the point is - this isn't just an M113 upgrade, Carmel is something much more exciting and signifciant. Remember US Futures Command has said the M1 replacement might not even be a tank


Imagen
14yellow14
 
Mensajes: 219
Registrado: Jue Mar 21, 2019 10:54 am

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor evol el Mar Sep 17, 2019 7:28 pm

A colación de la selección que tiene que hacer Australia de su próximo IFV, os dejo este enlace:

http://galaxiamilitar.es/australia-selecciona-a-dos-empresas-para-su-programa-de-vehiculos-de-combate-de-infanteria/

Tiene un pinta magnífica el Lynx, a prirori, "parece" un concepto más moderno que el ASCOD, ¿que opináis?

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen
Impresión de modelos 3D militares españoles a escala, desde 1/220 a 1/72
http://evolde.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
evol
 
Mensajes: 1635
Registrado: Jue Jun 21, 2007 3:00 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor charoska el Mar Sep 17, 2019 7:35 pm

El Linx con la Lance2 sale por un pico
Que cada cual cumpla como bueno

....yo estoy aquí para defender la democracia, no para practicarla...........
Avatar de Usuario
charoska
 
Mensajes: 5147
Registrado: Mar Nov 20, 2007 11:08 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor evol el Mié Sep 18, 2019 3:45 pm

charoska escribió:El Linx con la Lance2 sale por un pico


Vale, pero mi pregunta es si es un concepto más moderno y mejor......
Impresión de modelos 3D militares españoles a escala, desde 1/220 a 1/72
http://evolde.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
evol
 
Mensajes: 1635
Registrado: Jue Jun 21, 2007 3:00 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor charoska el Mié Sep 18, 2019 4:36 pm

Que el nuestro, sin duda. Respecto al ingles son coetaneos.
Que cada cual cumpla como bueno

....yo estoy aquí para defender la democracia, no para practicarla...........
Avatar de Usuario
charoska
 
Mensajes: 5147
Registrado: Mar Nov 20, 2007 11:08 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor 14yellow14 el Mié Sep 18, 2019 5:54 pm

El KF41 propuesto para Australia creo que llevará la torre Lance original, no sé si es la misma que la que llevará el Boxer pero supongo que tener eso en común será una ventaja.

Imagen
Imagen
14yellow14
 
Mensajes: 219
Registrado: Jue Mar 21, 2019 10:54 am

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor evol el Mié Sep 18, 2019 8:16 pm

Sobre todo que le veo un diseño..."más limpio" por decirlo de alguna forma, incluso la torre parece que tiene ciertas formas ¿stealth?.....y el interior es espectacular, parece una nave espacial.......
Impresión de modelos 3D militares españoles a escala, desde 1/220 a 1/72
http://evolde.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
evol
 
Mensajes: 1635
Registrado: Jue Jun 21, 2007 3:00 pm

Re: Movilidad vs. Protección en los IFV

Notapor Roberto Montesa el Mié Sep 18, 2019 9:07 pm

El dia que participen en una guerra nos vamos a llevar una buena sorpresa...
Avatar de Usuario
Roberto Montesa
 
Mensajes: 5439
Registrado: Lun Mar 02, 2009 5:53 pm

PrevioSiguiente

Volver a Ejércitos de tierra

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 9 invitados