Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Orel escribió:Una excepción, para Poli
https://www.infodefensa.com/latam/2019/ ... braer.html
rubin75 escribió:El motor turbohélice es la solución. El Supertucano su apóstol.
Hasta llego a pesar que un Supertucano es mejor que un helicóptero tigre.
Por qué no comprarán frogfoot a Georgia
Un informe de un think-tank USA (MITRE) pidiendo por un caza ligero derivado del T-X de Boeing-Saab que pueda hacer las misiones de policía aérea y tener un hueco en el mercado de exportación.
http://www.airforcemag.com/DocumentFile ... -Study.pdf
F/T-X Light Jet Fighter for Homeland Defense and Export
Unlike overseas contingency operations, Homeland Defense aircraft operate in a permissive
environment with a robust infrastructure. Using front-line 4th and 5th generation fighters for this
mission is expensive and misallocates valuable service life that would be better used to train and
conduct "away game" combat operations.
The Air Force will soon begin production of the T-X, a jet trainer designed specifically to
prepare aircrew for 5th generation aircraft. This same aircraft can be adapted to economically
accomplish the Homeland Defense mission by outfitting it with a radar, aerial refueling, a
stronger wing for weapons carriage, and armament control. This can be done for lower
acquisition, operating, and support costs than using advanced frontline combat aircraft for this
mission.
Purchase approximately 400 F/T-X aircraft to outfit 15 squadrons to supplement the
Homeland Defense mission. F/T-X modifications and U.S. acquisition will position this aircraft
for foreign military sales to nations for which the F-15, F-16, or F-35 are either too expensive or
too complex to operate, or nations desiring an economical complement to their existing fighters.
The F/T-X light fighter will also provide further opportunities for shared training and operations
with allied and partner nations.
Orel escribió:No de ataque, pero lo pongo aquí. Visto en foro fas. Me parecería lógico que hiciesen esa versión, ahora ya para EEUU o países con "posibles" no la veo:Un informe de un think-tank USA (MITRE) pidiendo por un caza ligero derivado del T-X de Boeing-Saab que pueda hacer las misiones de policía aérea y tener un hueco en el mercado de exportación.
http://www.airforcemag.com/DocumentFile ... -Study.pdf
F/T-X Light Jet Fighter for Homeland Defense and Export
Unlike overseas contingency operations, Homeland Defense aircraft operate in a permissive
environment with a robust infrastructure. Using front-line 4th and 5th generation fighters for this
mission is expensive and misallocates valuable service life that would be better used to train and
conduct "away game" combat operations.
The Air Force will soon begin production of the T-X, a jet trainer designed specifically to
prepare aircrew for 5th generation aircraft. This same aircraft can be adapted to economically
accomplish the Homeland Defense mission by outfitting it with a radar, aerial refueling, a
stronger wing for weapons carriage, and armament control. This can be done for lower
acquisition, operating, and support costs than using advanced frontline combat aircraft for this
mission.
Purchase approximately 400 F/T-X aircraft to outfit 15 squadrons to supplement the
Homeland Defense mission. F/T-X modifications and U.S. acquisition will position this aircraft
for foreign military sales to nations for which the F-15, F-16, or F-35 are either too expensive or
too complex to operate, or nations desiring an economical complement to their existing fighters.
The F/T-X light fighter will also provide further opportunities for shared training and operations
with allied and partner nations.
La lógica dice que las Fuerzas Aéreas menguan, como consecuencia de lo caro...
Por eso YO, he defendido en mas de una ocasión, que si el EdA se reduce aviones hasta el centenar, que los aviones que equipen al ALA 23 tengan capacidad no solo para entrenar, si no que ademas puedan hacer ciertas misiones que puedan relegar o desahogar a los EFAS en misiones de primera linea.
Orel escribió:Makutis, la idea de "entrenador adaptado a combate" va en contra de la idea de "misiones de primera línea". Porque es un avión muy vulnerable y "primera línea" implica peligros.
Orel escribió:Precisamente por nuestras "fuerzas menguantes" es al contrario: Tenemos que dedicar los pocos medios a su tarea primordial, o al final no haremos ni lo uno ni lo otro.
Orel escribió:Otro ejemplo: ese menguar es la razón por la que, desde que la tecnología lo permitió, todos vamos a cazabombarderos polivalentes. Porque con menos aviones y pilotos, puedes cubrir más tipos de misiones. Quien tiene mucha pasta, se permite tener aviones especializados incluso en extremos opuestos como p.ej. B-2, F-22 y A-10. Pero la mayoría sólo podemos tener polivalentes, que salen caros para ciertas misiones, pero en global salen mejor porque también hacen muchas otras, y en otras más barato que especializados. Y porque homogeinizas entrenamiento, logística e infraestructura.
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados