Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
The SPY-1D(V)
The version of the AEGIS radar currently being built, the SPY-1D(V) was first deployed on U.S. Navy destroyers in 2005, beginning with DDG-91.[23] This upgrade does not appear to involve significant changes to the antenna. A 33% increase in duty cycle was apparently set as a requirement for the SPY-1D(V) upgrade.[24] An increase of “over 33%” in amplifier duty cycle over that of SFD-262 CFA was achieved in the SFD-268 CFA, intended for use in the D(V) radar, in part by using improved cooling techniques.[25] This would give an average transmitter power of at least 77 kW, based on a 58 kW average transmitter power for the 1B/D version.
Detection Range
The only public numerical figure on Aegis detection range against a specific target (that I have seen) is that the SPY-1D “can track golf ball-sized targets at ranges in excess of 165 kilometers.”[26] A golf ball-size (1.68 inches diameter) sphere corresponds to radar cross section of about 0.0025 m2 at 3.3 GHz.[27] This statement was made in the context of the soon-to-be deployed SPY-1D(V) radar to detect mortar and artillery shell and small-caliber rockets against a clutter background, so presumably it applies to the D(V) version. Scaling to a radar cross section more typical of a ballistic missile warhead (0.03 m2 at 3.3 GHz) gives a range of at least 310 km.
El DIAR para medir RCS
19/10/2016
Bueno en el ultimo boletin de personal se habla de este equipo, cuya
os copio lo que comentan
"La Universidad de Vigo hizo entrega a la Armada, a principios del mes de mayo, del «Demostrador Instrumental en Alta Resolución» (DIAR). Este sistema,
fruto de un programa de I+D de la Dirección General de Armamento y Material, permite obtener medidas de la capacidad de los buques para ser detectados
por el radar.
El objetivo del programa era obtener la capacidad de realizar medidas con la precisión suficiente para permitir la identificación individual de los elementos del buque más fácilmente detectables y hacerlo a una velocidad que evite tener al barco en la zona de medidas mucho tiempo. El DIAR permite la toma de datos
en numerosas frecuencias simultáneamente y reduce el tiempo de medida a poco más de una hora. La calidad de los datos obtenidos permite la identificación en tiempo récord de los elementos del buque que más eco radar presentan. Estos datos permitirán a las unidades actuales hacerse más discretas y obtener conclusiones para diseños futuros. El sistema permite además un desplazamiento y despliegue muy sencillo al ir instalado sobre un vehículo lo que le confiere una gran versatilidad para su uso en la proximidad de las bases de las unidades pudiéndose de este modo obtener fácilmente datos de todas las unidades de interés."
Se ha contratado una segunda fase de ampliacion de frecuencias este septiembre
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados