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Notapor Nadie el Lun Feb 13, 2006 4:55 pm

Muajajaja no puse informacion adrede pake me preguntaran xDD, pero ya veo q se me han adelantao :D

otra foto del barrakuda:

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este es otro prototipo q se parece un poko al barrakuda pero no es el mismo xD

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Última edición por Nadie el Lun Feb 13, 2006 5:21 pm, editado 1 vez en total
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Notapor Orel el Lun Feb 13, 2006 5:06 pm

Nadie, la primera foto no es un Barrakuda. No tiene ni el mismo motor, ni el mismo fuselaje, ni el mismo tren de aterrizaje, y sobre todo, en el fuselaje pone ALENIA y en las noticias hablan de España, Alemania y Suecia pero nada de Italia.
Ése tiene más pinta de UAV de Alenia que de UCAV, y menos de ser el Barrakuda :wink:

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Notapor Alcaudón el Lun Feb 13, 2006 5:24 pm

viernes, 30 de diciembre de 2005

Defensa


CONVENIO CON FRANCIA SOBRE UN DEMOSTRADOR Y UN VEHíCULO AÉREO NO TRIPULADO DE COMBATE


El Consejo de Ministros ha autorizado la suscripción del memorando de entendimiento entre la República Francesa y el Reino de España relativo a la cooperación para un demostrador de vehí­culo aéreo no tripulado de combate (UCA). La participación en el proyecto tiene un coste de 35.500.000 euros, distribuidos en anualidades entre 2007 y 2012.


Desde septiembre de 2004* se está trabajando con Francia en el proyecto de desarrollo cooperativo de este demostrador tecnológico de vehí­culo aéreo no tripulado de combate, denominado "NEURí“N".


El UCAV NEURí“N es, por tanto, un vehí­culo aéreo no tripulado de combate para misiones aire-suelo, que integra tecnologí­as de última generación y que es capaz de realizar su misión de forma autónoma.


Se prevé que esté listo entre 2011 y 2012 y, además de España, está previsto que participen, a través de acuerdos bilaterales, Suecia, Italia, Grecia y Suiza.




*Madrid, 11 de junio de 2004

El Consejo de Ministros ha autorizado la suscripción del acuerdo técnico del proyecto para evaluación de las necesidades tecnológicas para un vehí­culo aéreo de combate no tripulado (UCAV)

Se trata de un estudio de viabilidad para valorar las necesidades tecnológicas para un vehí­culo aéreo de combate no tripulado, el UCAV, que suscriben, además de España, Italia, Holanda, Noruega y Portugal.

El presupuesto del proyecto es de 350.000 euros, IVA incluido, a desglosar entre los años 2004 y 2007



Edito: Pues ya va siendo dinerito ¿no? Casi 40 millones de euros.
Última edición por Alcaudón el Lun Feb 13, 2006 5:34 pm, editado 1 vez en total
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Notapor Orel el Lun Feb 13, 2006 5:28 pm

Otra noticia respecto al Neuron de este fin de semana:
Neuron programme launched

The Neuron-program is now officially launched, the French ministry of defence has announced. The program is being headed by Dassault Aviation and involves only the best aviation corporations in Europe.

The Neuron-partnership sees six European countries jointly developing a European UCAV, Unmanned Combat Aerial Vehicle, demonstrator. Neuron will be a demonstrator measuring 10 meters long by 12 wide and weighing in at 5 tons. It will also be completely autonomous and undetectable by radar.

The maiden flight is planned for 2011. In developing the demonstrator the companies involved will be developing cutting-edge technology for future UAVs. These technologies include advanced aeronautics, autonomous decision-making, stealth technology for avoiding detection, as well as adaptation to network based defense.

In addition to Sweden and France, the program also involves Italy, Spain, Greece and Switzerland. The six-nation collaboration has now started up in earnest, and every day sees around 50 development engineers from the companies involved gathering in offices at Dassault Aviation in Paris.

At most some 1,000 people will be working on Neuron in a virtual environment, from Paris and other locations in Europe. About 100 people from Saab will be involved in the project and at most 15 people stationed in Paris.
The project is characterized by experience and excellency. All the participating companies have had to undergo a qualifying stage to prove that they are the best in their field.

Chief project manager Thierry Prunier comes from Dassault Aviation, and the deputy project managers are Mats Ohlson of Saab and Ermanno Bertolina of Alenia. Saab is participating in the overall design alongside Dassault. “Saab is performing well in international competition, and our extensive involvement in Neuron is further proof of this,”says Mats Ohlson.


Como véis los entre los puestos más fuertes no figura ningún español (hay un frances, un sueco y un italiano :cry:...parece el comienzo de uno de esos chistes malos)

La tercera fto que has puesto, Nadie, es un RQ-4A Global Hawk yanqui "alemanizado". Se le apoda el Eurohawk. No sé cuánto participa la industria europea (creo que era bastante) pero vamos que el diseño es yanqui.

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Notapor Orel el Mar Feb 14, 2006 8:28 pm

Dos noticias sobre el UCAV Barrakuda de EADS en el que está involucrada España de hoy mismo:
Barrakuda UAV technology advances

Posted on: Feb. 14th, 2006 - www.janes.com

Images of the EADS Barrakuda stealth unmanned aerial vehicle (UAV) demonstrator indicate that the company's work on stealth may have outpaced that of BAE Systems, Saab and Dassault. Barrakuda is a much larger, heavier and more sophisticated aircraft than the very small test vehicles that other European companies have unveiled to date.

Barrakuda has an estimated wingspan of 8.75 m and an overall length of 9.5 m, in the same class as the 5,500 kg Boeing X-45A demonstrator. It is reportedly powered by a Snecma/Turbomeca Larzac engine, but the size of the exhaust suggests a larger engine (such as the Honeywell F124 used on the X-45A, or a Rolls-Royce/Turbomeca Adour).

Noticia: http://www.janes.com/aerospace/military/news/idr/idr060214_2_n.shtml

Y la otra:
Berlin sources confirm German interest in unmanned jet fighter

Posted on: Feb. 14th, 2006 - news.monstersandcritics.com

Berlin - Europe's main aerospace company is well advanced in a secret project to build a tiny but lethal unmanned fighter aircraft, sources in the German capital Berlin confirmed Tuesday.

While the European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) shows an artists' impression of the plane, apparently jet-powered, on its website, it has refused to discuss the project, which is code-named Barracuda, and very little information has filtered out.

Last month, the German news magazine Der Spiegel said the unmanned combat aerial vehicle (UCAV) had been shown to the head of the German air force and would make its maiden flight somewhere in a remote part of the Iberian Peninsula this month.

The defence industry sources confirmed that report.

The testbed plane is a reconnaissance drone with no attack capabilities, but EADS is believed to be looking to develop a plane that could take on many of the tasks of existing fighter-bombers such as the all-weather Tornado attack plane used by European air forces.

Noticia: http://news.monstersandcritics.com/intelandterror/article_1097460.php/Berlin_sources_confirm_German_interest_in_unmanned_jet_fighter

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Notapor Orel el Mié Feb 15, 2006 10:03 pm

Foto curiosa:

Farnborough display of Northrop Grumman's J-UCAS, Fire Scout and Global Hawk:

http://www.air-attack.com/picofweek/northrop_display_week31.jpg

Parte del futuro... :wink:

Y noticia:
nEUROn UCAV Project Rolling Down the Runway
Posted on: Feb. 15th, 2006 - www.defenseindustrydaily.com

In November 2005, DID noted a Forecast International report on the future UAV market that forecast trouble for the proposed six-nation nEUROn Unmanned Combat Air Vehicle (UCAV) project. In the end, however, Sweden signed on. The project is now rolling down the runway with a EUR 405 million budget, with the French DGA procurement agency acting as program executive.

The Neuron project joins Britain's CORAX UCAV, and the USA's J-UCAS program that includes the Boeing X-45C and Northrop-Grumman's X-47B Pegasus. The Neuron program's goals are threefold, and DID also offers details concerning the envisioned platform, the program structure, and its schedule.

Noticia entera:
http://www.defenseindustrydaily.com/2006/02/neuron-ucav-project-rolling-down-the-runway/index.php

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Notapor Von Bulow el Mié Feb 15, 2006 11:40 pm

como es que España participa en los dos principales programas de UCAV's europeos(participa tanto en el Barracuda como en el Neuron segun he leido o creido leer..)?Sinceramente no lo entiendo :roll:
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Notapor Günter Prien el Jue Feb 16, 2006 12:29 am

como es que España participa en los dos principales programas de UCAV's europeos(participa tanto en el Barracuda como en el Neuron segun he leido o creido leer..)?Sinceramente no lo entiendo


Asi seguro q alguno sale adelante(parece q vamos aprendiendo aki en Europa :wink: ), uno lo lleva con Francia y otro con Alemania, lo dijo Orel en un post anterior. Seguro q el resultado no es el mismo

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Notapor Nadie el Jue Feb 16, 2006 12:56 am

esta muy wapa esa ultima foto del Neuron.
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Notapor Orel el Sab Feb 18, 2006 3:02 pm

BAE Systems Detailing UCAV Research Efforts

Posted on: Feb. 16th, 2006 - www.aviationweek.com

LONDON -- BAE Systems is beginning to detail previously classified unmanned combat air vehicle (UCAV) research efforts, including flying a representative low observable air vehicle.

BAE first flew a UCAV demonstrator, dubbed Raven, in late 2003. The low observable design is part of the company's wider work into UCAV technology for the British Defense Ministry.

Two Raven carbon-fiber composite airframes have been built and flown. Test flights of the jet-powered UCAV demonstrator were carried out in Australia at the Woomera Range. Radar cross-section reduction is a key element of the airframe design. The air intake is mounted on top of the fuselage, with control surfaces on the wing aligned with the trailing edge. The airframe is a flying-wing configuration, with no vertical or horizontal tail surfaces.

http://www.aviationweek.com/avnow/news/channel_aerospacedaily_story.jsp?id=news/BAE02166.xml
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Notapor meteor el Sab Feb 18, 2006 3:21 pm

De todas formas si que podrí­a participar en los dos con el fin de equiaparse con ambos algún dí­a, no se, parecen bastante distintos.
El Barracuda es más pequeño y será más del tipo " UAV+2 hellfires" y el Neuron parece más UCAV ataque a blancos fijos y defendidos con su par de bombas inteligentes.

Lo primero serí­an unos Eurohawk, para uso conjunto del EA y la Armada...
Lo malo es que tiene que salir por un pico...
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Notapor Orel el Sab Feb 18, 2006 3:48 pm

El Eurohawk es mucho trasto para lo que solemos gastarnos por España. Con algunos UAV de reconocimiento tipo Predator irí­amos que chutarí­amos :wink:

Por ahora, mejor no hipotetizar con las capacidades de esos dos UCAV porque son menos que embrionarios.
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Notapor Orel el Mar Feb 21, 2006 1:07 am

Noticias de este fin de semana:
Northrop Grumman concluded a series of flights Jan. 5 that demonstrated the weapons-capable MQ-5B Hunter unmanned aerial vehicle's (UAV) ability to fly more than 21 hours, which is almost a ten-hour increase over the original RQ-5A Hunter UAV.

"The MQ-5B increases our gross take-off weight to 1,950 pounds, providing our forces the capability to perform intelligence-gathering missions exceeding 21 hours using a single unmanned aircraft; or carry significantly more payload weight," said Lt. Col. Jeff Gabbert, program manager of medium altitude endurance programs for the Army.

"The fact that the MQ-5B is integrated into the Army's One System ground control station offers us interoperability and decreases our training time, enabling us to train our first unit very rapidly as they deploy this greatly improved system in the near future." Northrop Grumman accomplished the endurance increase by adding fuel capacity to the Hunter's center wing area and increasing the efficiency of the air vehicle's heavy fuel engine.


BAE Systems recently demonstrated its vertical takeoff and landing unmanned aerial system (UAS) at Fort Benning, Ga., for Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) and U.S. Army representatives.

The unmanned system is designed to fly for more than one hour, and deploy a signals intelligence (SIGINT) payload, known as "WolfPack." As part of DARPA's Network Centric Experiment VIP Demonstration in January, BAE Systems integrated WolfPack with its UAS to demonstrate the deployment and relocation of the sensors.

"This demonstration shows that unattended battlefield sensors can not only operate autonomously, but that they can be made to be self-deploying, self-relocating and, if needed, self-recovering," said DARPA Program Manager Preston Marshall. WolfPack consists of unattended sensors designed to detect and disrupt enemy radio transmissions while avoiding disruption of friendly military and protected commercial communications and radars. BAE Systems unmanned aerial system is one of a number of options being explored to insert the WolfPack sensors in urban and remote battle space.


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Notapor raptor_19 el Lun Mar 06, 2006 4:39 pm

una pregunta ,españa q esta en dos programas ucav?
en el neuron por una parte y en el barracuda por otro?q alguien me lo aclare
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Notapor Orel el Lun Mar 06, 2006 7:34 pm

Sí­, así­ es.
En el Neuron principalmente francés, junto a una coalición multinacional.
En el Barrakuda con Alemania principalmente.
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