Airbus ha estado trabajando en conjunto con pymes con sede en Stuttgart, Geradts GmbH y SFL GmbH para desarrollar un lanzador para operadores remotos que se desplegarán desde un #A400M , en apoyo del futuro FCAS.
Como el Gremlin yanqui

Saludos
Moderadores: poliorcetes, Lepanto, Orel, Edu
Airbus ha estado trabajando en conjunto con pymes con sede en Stuttgart, Geradts GmbH y SFL GmbH para desarrollar un lanzador para operadores remotos que se desplegarán desde un #A400M , en apoyo del futuro FCAS.
(Source: German Ministry of Defense; issued Dec 17, 2020)
(Unofficial translation by Defense-Aerospace.com)
On December 16, the Bundestag budget committee released the necessary budget funds for new investments by the Bundeswehr. The force can now equip A400M transport aircraft and NH-90 helicopters. In the A400M project, there will also be additional cargo space trainers.
...
For around 255 million euros, the German Armed Forces want to better equip 45 Airbus A400M aircraft. Aircraft that were previously only usable for logistical missions are to be made capable of tactical missions through additional equipment and preparations. The mission-oriented equipment is to be retrofitted to 40 machines.
This, for example, will increase the loading capacity of the cargo floor for transporting tracked vehicles. Self-protection components will also be installed and removed more quickly, and an infrared vision system will help ensure safety.
Five A400M intended for logistical tasks will be converted to the so-called tactical version. This means that more A400Ms than before can be used for air refueling and dropping loads.
The modern self-protection equipment then also allows flights to areas with a potential threat. These five A400Ms are among the 13 A400Ms that were originally intended to be resold, but are now used by the Bundeswehr itself due to greater demand.
...
At the Wunstorf location, another hold trainer will be available for air cargo personnel to practice loading and unloading of equipment.
Both cargo hold trainers are optimized for the respective training purposes. They can be used regardless of the weather and light conditions, and offer realistic exercise options. This also protects the A400M type aircraft that previously had to be used for this purpose.
For around 33 million euros, the two replicas are to go into operation around two years after the contract was signed in Altenstadt and Wunstorf.
...
Kique escribió:Kazajstán negocia con Airbus la compra de dos aviones de transporte militar A400M
Este país se convertiría en el noveno operador de esta aeronave que se ensambla en Sevilla
https://abcblogs.abc.es/tierra-mar-aire ... m_amp.html
Vorlon escribió:https://www.scramble.nl/military-news/first-belgian-air-force-airbus-a400m-delivered
Primer A400 Belga entregado.
saludos
champi escribió:Vídeo reciente del A400M de la Asociación de Amigos del Museo del Aire: https://www.youtube.com/watch?v=JHCGfNJLsFA
gusymon6869 escribió:Kique escribió:Kazajstán negocia con Airbus la compra de dos aviones de transporte militar A400M
Este país se convertiría en el noveno operador de esta aeronave que se ensambla en Sevilla
https://abcblogs.abc.es/tierra-mar-aire ... m_amp.html
Y no podría venderse del pedido español? Porque no sé cómo y cuando venderemos los 13 que presuntamente nos sobran.
Sldos.
¿Habrán mandado a Borat a las negociaciones?Kique escribió:Kazajstán negocia con Airbus la compra de dos aviones de transporte militar A400M
Este país se convertiría en el noveno operador de esta aeronave que se ensambla en Sevilla
https://abcblogs.abc.es/tierra-mar-aire ... m_amp.html
Airbus no nos va a vender lo que nos sobra, eso es cosa nuestra, los intereses de Airbus son vender unidades nuevas, y dar trabajo a su fábrica.
Orel escribió:Airbus no nos va a vender lo que nos sobra, eso es cosa nuestra, los intereses de Airbus son vender unidades nuevas, y dar trabajo a su fábrica.
Sí y no, creo que más bien tienes razón, aunque si España paga lo "mínimo" por 13 aviones pelados que no usará... A Airbus le interesa que esos tresce aviones sean equipados plenamente y sobretodo que se operen, porque en el coste del ciclo de vida es donde está lo gordo del pastel. 13 aviones parados no dan tampoco buena imagen de la empresa, etc.
Saludos
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 18 invitados