Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Orel el Mié Dic 21, 2022 12:03 pm

New technology additions will keep A330 MRTT ahead of the competition: Airbus
20 December 2022

Airbus is furthering its pursuit of new technologies for use with the A330 multi-role tanker transport (MRTT), as it eyes major additional sales opportunities for the type.
Buoyed by the certification in mid-2022 of its A3R automatic boom refuelling enhancement for the adapted widebody – initially for use by the Republic of Singapore Air Force – Airbus is now planning to trial a further iteration of the system from next year.

The planned :arrow: A4R version will bring the ability to perform the in-flight refuelling of unmanned vehicles.
Airbus will from 2023 trial the viability of automatically refuelling tactical unmanned air vehicles in flight. To be performed in tandem with the company’s UpNext technology accelerator unit, the pending A4R trials will involve its A310 MRTT testbed and an Airbus Do-DT25 tactical UAS.

Imagen
https://d3lcr32v2pp4l1.cloudfront.net/P ... 972118.jpg

“The demonstration will go step by step: formation flight, control, and then refuelling. What is extremely critical initially is to ensure the safety of close flight, the controllability and the resilience of the control systems where you control the drone from the [tanker] aircraft.”
As with the company’s in-service A3R technology, the enhancement will be based on the use of the MRTT’s fly-by-wire-controlled refuelling boom. Ground-based testing is scheduled to begin at the company’s Getafe site near Madrid in January 2023.

Expected to run over a two-year period, the activity also will involve using simulated additional unmanned aircraft, to eventually represent a six-strong formation of receivers, Airbus... describes the technology development work as “a feeder for what a remote carrier may need” for use as part of a European Future Combat Air System (FCAS) capability.


Airbus also is pursuing the :arrow: integration of additional new capabilities for the A330 MRTT, identifying work to enhance its self-protection equipment and provide extended connectivity; the latter to enable the platform to support FCAS operations.

“With the tanker becoming more and more a key asset, we need to have a level of self-protection more comparable to what we have on some fighters,” he notes.

Meanwhile, Airbus has so far delivered 54 examples from a total of 66 ordered by 14 nations. “We see a very promising worldwide market, [of] around 90 aircraft in the couple of decades to come.”

https://www.flightglobal.com/defence/ne ... 07.article
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Bizcocho el Mié Dic 21, 2022 2:48 pm

Lepanto escribió:Tras esa política USA de reabastecer desde cargueros, hay otra derivada. Montar un surtidor en cualquier sitio para otros vehículos,
Imagen

Ya SE realizaron simulacros entre la USAF y el ARMY para evaluar la viabilidad y la familiarización con el equipo y el ensayo de las operaciones de abastecimiento de combustible utilizando un Equipo de Reabastecimiento de Combustible de Respuesta a Emergencias (ERREK). La USAF describe un ERREK como un equipo de abastecimiento de combustible especializado que se utiliza durante el reabastecimiento de combustible en caliente y permite un soporte de combustible móvil e interoperable.


Si no me equivoco,los Mi26 también estaban preparados para hacer de gasolinera voladora (a ver si encuentro la foto).

No entiendo cómo no se ha hecho o estudiado para misiones en el Sahel,donde los convoyes y patrullas tienen recorrer y alejarse a tanta distancia sin nada en km a la redonda.

Saludos.
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Vorlon el Mié Dic 21, 2022 3:51 pm

Los franceses lo hacían con los Transall en la guerra del Chad.

En un reportaje de Ives Debay de hace muchos había unas fotos buenísimas de los transall usados como gasolineras para los vehículos terrestres franceses.

saludos
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor pagano el Mié Dic 21, 2022 8:02 pm

Vorlon escribió:Los franceses lo hacían con los Transall en la guerra del Chad.

En un reportaje de Ives Debay de hace muchos había unas fotos buenísimas de los transall usados como gasolineras para los vehículos terrestres franceses.

Recordad también DESIERTO UNO (donde se canceló la operación GARRA DE ÁGUILA del intento de rescate por la DELTA de los rehenes en Teherán).
Qué lástima que Debay (qepd) fuera asesinado en Siria
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor PelotonRueda el Mié Dic 21, 2022 9:24 pm

Bizcocho escribió:No entiendo cómo no se ha hecho o estudiado para misiones en el Sahel,donde los convoyes y patrullas tienen recorrer y alejarse a tanta distancia sin nada en km a la redonda.

¿ A quien te refieres en concreto Bizcocho ?, porque si es por los franceses, tienen experiencia mas que sobrada en esos lugares.

Un saludo.
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor ruso el Mié Dic 21, 2022 9:59 pm

Había unos tanques de combustible algo así como de goma para llevar suspendidos en helicópteros a zonas avanzadas, lo mismo también lanzables desde aviones.

Algo por el estilo:

Imagen

https://www.simtech.biz/products/towabl ... sportable/
...que parezca un accidente...
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor PelotonRueda el Mié Dic 21, 2022 10:13 pm

ruso escribió:Había unos tanques de combustible algo así como de goma para llevar suspendidos en helicópteros a zonas avanzadas, lo mismo también lanzables desde aviones.

Exacto, los franceses los lanzaban con los aparatos de trasvase de combustible y llegaron a reabastecer a los helicópteros "TIGRE" en medio de lugares inhóspitos. En el tema de "MALI" tiene que haber fotos e información de ellos que se puso en su día.

Saludos.
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Orel el Jue Dic 22, 2022 10:26 am

ruso escribió:Había unos tanques de combustible algo así como de goma para llevar suspendidos en helicópteros a zonas avanzadas, lo mismo también lanzables desde aviones. Algo por el estilo:
https://www.simtech.biz/wp-content/uplo ... litary.jpg
https://www.simtech.biz/products/towabl ... sportable/

Depósitos flexibles de combustible, son habituales en despliegue. Los hay más cilíndricos como los que pones, o más planos como estos:

https://blogdepasm.blogspot.com/2018/05 ... aliza.html

Imagen
https://2.bp.blogspot.com/-4YAT7UDQBtY/ ... AALkel.jpg
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Truquichan el Jue Dic 22, 2022 10:48 am

Entrenamiento en los 80. Eso son 60º-70º decia que el giro era de 1G sostenido.
Imagen
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Vorlon el Jue Dic 22, 2022 2:49 pm

Algún día cuando toda civilización y ciencia hayan sido igualmente arrasadas,rezaréis por un hombre con una espada . (Robert E Howard)
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Bizcocho el Jue Dic 22, 2022 11:44 pm

PelotonRueda escribió:
Bizcocho escribió:No entiendo cómo no se ha hecho o estudiado para misiones en el Sahel,donde los convoyes y patrullas tienen recorrer y alejarse a tanta distancia sin nada en km a la redonda.

¿ A quien te refieres en concreto Bizcocho ?, porque si es por los franceses, tienen experiencia mas que sobrada en esos lugares.

Un saludo.


Se que en esos lugares tienen mucha experiencia,ya que llevan años ahí,pero no tenía yo constancia de lo que comenta Vorlon de los C160 usados como gasolineras.

Saludos.
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Orel el Vie Dic 23, 2022 12:32 pm

Vorlon escribió:Una visita a Airbus Getafe.

https://www.pucara.org/post/las-razones ... 740f6bc978
Saludos

No es ése el artículo jeje.
Por cierto, ahí comentan:
"...El Eurofighter, por su lado, tenía el problema de los costos y que es complejo de mantener. Es el ganador verdadero [en Colombia] pero muy costoso, aunque, a la vez, sostuvieron que algunos costos operativos del Rafale son superiores.
La Fuerza Aérea Colombiana apuntaba al Tranche 3 del Typhoon, pero solo se habían logrado ofertas por Tranche 1 y 2 usados para entrega inmediata, o sino aviones nuevos, pero con períodos de entrega muy largos. Los costos de financiación también eran más altos que el resto..."

Saludos
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Orel el Vie Dic 23, 2022 12:38 pm

Otra misión ultralarga de KC-46:
Two KC-46As carried out 42 hours endurance mission to support bombers in the Pacific
https://twitter.com/alert5/status/16060 ... 2R_MksAAAA

Saludos
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor champi el Sab Dic 24, 2022 10:57 am

Boeing publica nuevos detalles del RVS 2.0: https://www.airandspaceforces.com/boein ... s-rvs-2-0/
Dec. 22, 2022 | By Greg Hadley
...
Boeing, Air Force, and Collins Aerospace officials shared the vision with a small group of reporters at Boeing’s Everett, Wash., facility this month, divulging a prototype RVS 2.0 display, diagrams detailing the planned system, and side-by-side video comparing the RVS 1.0 and 2.0 cameras. The video comparison suggests the new camera system overcomes the issues that plagued the original camera system, including blurriness and distortion, a lack of depth perception under certain conditions, and blackouts and whiteouts caused by sudden changes in lighting. Boeing funded the visit by Air & Space Forces Magazine.
...
The changes in RVS 2.0 start with the cameras on the boom itself and the panoramic camera on the fuselage. The original RVS used black-and-white cameras. Those on the boom were positioned at an angle, resulting in distortion at the edges of the image. The new system will have two, 4K color cameras. Distortion is eliminated and the change will not affect the aircraft’s moldline, officials said.

The new cameras will be able to adjust as needed to changes in light and shadow, ensuring operators see a clean, well-defined image, officials said. “The dynamic range of these cameras is phenomenal,” said Boeing Test & Evaluation chief boom operator Ernest Burns. “They’re able to adapt to that changing environment. Air refueling is always a changing environment. You never have the same conditions.”

That dynamic range means no more “whiteouts” or “blackouts” under difficult conditions. In addition, both the boom and panoramic views will also have upgraded Longwave Infrared (LWIR) cameras, able to detect and capture infrared radiation. Boeing calls this a “game changer,” because it enables “covert refueling” without the use of visible light.
...
Improved image processing is part of the package. A second video processing unit, fiber optic connections, and a new, larger Aerial Refueling Operator Station (AROS) enhance the boom operator’s experience.

At the most basic level, the screen operators will look at is larger and in color. Whereas the current system shows images smaller than their real-life size—about a 0.65-to-1 ratio—the new one will display at a 0.96-to-1 ratio, Burns said.

But it won’t just be a bigger screen. The monitor will be mounted higher and at an angle, facing the same way as the boom operator, who then looks at a curved mirror that reflects the image.

“What we have in 1.0 is a direct view. So you’re looking directly at an LCD monitor, which is projecting in 3D,” Burns said. The 2.0 version uses a projection system and a curved mirror to “reflect that LCD in three dimensions off of that mirror to provide that immersive experience for the operator.” The pay-off is more pronounced depth perception
...
The higher-mounted screen expands the space needed to accommodate the boom operator. Boeing is adding a center console between the two main operator seats, providing operators with more storage space, which they had asked for. To make room, Boeing and the Air Force agreed to remove a third seat from the station.
...

Resumiendo: mejores cámaras (mayor resolución, nuevo LWIR y paso de B/N a color), mejor procesado de datos y mejor presentación (pantallas más amplias y mejor dispuestas, con mayor sensación de profundidad y escala prácticamente 1:1). Eso sí, no lo tendrán operacional hasta por lo menos 2025.
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Re: Aviones de reabastecimiento en vuelo, cisternas aéreos

Notapor Vorlon el Sab Dic 24, 2022 11:46 am

Concurrency.... cej1

Luego otro pastón para modernizar todos los construidos.

Y pensar que el KC45 fue el primer elegido, alguno se esta tirado de los pelos y otro llenando los bolsillos.

saludos
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