Noticias aéreas

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Notapor Orel el Jue Ene 05, 2006 5:28 pm

supongo que los proyectos más "exóticos" que tuviesen los del ejercito y los marines también los habrán recortado

Claro, como el Comache, que es el mejor ejemplo por la importancia tecnológica y económica que tení­a el programa.

Y supongo que estarán dedicando bastante a adquisión de más UAV y diseño de nuevos Mini/Micro UAV, por ejemplo.

Chao
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Notapor Orel el Sab Ene 07, 2006 11:01 pm

El satélite español Spainsat será lanzado en febrero.

El consorcio europeo de cohetes Arianspace ha fijado el lanzamiento del satélite militar español Spainsat, junto al de teledifusión Hotbird, para el próximo 21 de febrero.

El Spainsat ofrecerá servicios de telecomunicaciones para el Ministerio de Defensa y otros usuarios a quien se les alquilarán estas prestaciones.

Arianespace facturó el año pasado 1.050 millones de euros, frente a los 700 millones de 2004, y puso en órbita un total de once satélites.
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Notapor Orel el Lun Ene 09, 2006 7:06 pm

Korea Aerospace Industries (KAI) recently delivered of its first two production T-50 advanced jet trainer aircraft to the Republic of Korea Air Force (ROKAF).

Designated KAI-1 and KAI-2, these aircraft are the first deliveries to a customer since the award of the production contract just 24 months ago. Pilots received the aircraft on behalf of the ROKAF after the historical acceptance flights. "The T-50 is an incredible aircraft. Its capabilities and technological advances have exceeded my every expectation. We could not have made a better choice for a lead-in fighter trainer and light combat aircraft," said Maj. Jin-youn Kim, ROKAF test pilot in the 52nd Squadron at Sacheon, after his acceptance flight. The T-50 program's transition from a robust flight testing program to production and now delivery signifies the well proven design and maturity of the aircraft, validating the completion of its development. "The on-time delivery of these aircraft to the ROKAF is an important milestone for both KAI and our customer. We are very proud that we achieved our commitment to them with an on-time delivery with no deficiencies noted. Our employees are proud of this accomplishment. It shows the dedication and pride they have in this great product. We continue to meet or exceed our customer's expectation," said Hae joo Chung, CEO and President of KAI. In addition to these two aircraft, KAI will deliver another eight aircraft to the ROKAF in 2006, and one per month afterward.
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Notapor Orel el Mar Ene 10, 2006 3:58 pm

Se estrella un helicóptero militar estadounidense en Irak.

Al menos doce personas murieron el pasado 7 de enero, al estrellarse un helicóptero militar estadounidense clase UH-60 Blackhawk cerca de la ciudad iraquí­ de Tal Afar. Según las autoridades militares estadounidenses, no se sabe todaví­a si se trató de un accidente o de una acción de combate. También anunciaron que está en marcha una investigación. Al parecer, el aparato se precipitó a tierra en una zona a unos 12 kilómetros al este de Tal Afar, en pleno "triángulo suní­", bastión de la insurgencia en Irak. El Blackhawk se desplazaba entre dos bases militares cuando se perdió el contacto con el aparato, que fue hallado al dí­a siguiente.

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Curioso:
Hyperstealth's Fractal Camo Patterns Successfully Tested For Aircraft

Jan. 9th, 2006

HyperStealth Biotechnology Corp. uses fractal patterns to create better military camouflage designs.
Canada changed military camouflage standards by issuing their proprietary "pixelated" CADPAT uniforms as a result of a DND research program. Its improved performance in NATO exercises helped smooth the adoption of the related MARPAT for the US Marines and its ARPAT derivative for the US Army. See this Hyperstealth page, and this MARPAT-related USMC page, to understand some of the key principles behind these new designs.

Working with Lt. Col. Timothy R. O'Neill, Ph.D. (U.S. Army, Ret.), whose research work formed the basis of both CADPAT and MARPAT, Hyperstealth Biotechnology Corp. has entered the digital camouflage field. In 2003, the firm was commissioned by King Abdullah II to create the advanced digital KA2 camouflage pattern for Jordan's Armed Forces, Police, Customs and Counter-Terrorism battalions.

The Hashemite Kingdom of Jordan has since extended that research into other areas, and the company has been given permission to announce that after two years of R&D, digital camouflage patterns have proven themselves applicable to weapons, vehicles, helicopters, and even jet aircraft. Better still, they claim that these patterns can be applied with little specialized training and no drawbacks over conventional camouflage.

FOTO AL RESPECTO:
http://www.hyperstealth.com/supersonic/F-16-KA2-Desert-60-95-76deg.jpg
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Un par de noticias sobre dos grandes potencias asiáticas:
China working on 'Super-10' advanced fighter

Jan. 9th, 2006

China is developing an advanced version of the Chengdu Aircraft Industrial Corporation (CAC) J-10 multirole fighter aircraft, referred to as the Super-10, with a more powerful engine, thrust-vector control, stronger airframe and passive phased-array radar, according to Russian sources.

Russian Aircraft Corporation MiG (RSK-MiG) specialists, contracted to provide technical assistance to Chinese design houses, said the enhancement to the J-10 airframe is a logical step, since the fighter was initially intended to have the compact Pratt&Whitney PW1120 engine that powered the Israeli Lavi aircraft, which served as a basis for the J-10.

However, the imposition of US export restrictions forced the decision to install the 20 per cent heavier Russian AL-31FN engine, which requires a larger intake as it needs 40 per cent more air flow.

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No problem in Sukhoi upgradation programme: IAF

Jan. 10th, 2006

New Delhi: The upgradation process of the Indian Air Force's state-of-the-art Sukhoi-30 fighter aircraft is proceeding smoothly with the older variants being upgraded to the 'MKI' standard.

''There is no problem about the Sukhoi upgradation process with the older Su-30Ks being sent back to Russia to be brought up to the Su-30 MKI standards,'' IAF's Director General, Flight Inspection and Safety Air Marshal P S Ahluwalia today said at a press conference here.

He denied that there were any problems relating to the costs incurred.

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Notapor Orel el Vie Ene 13, 2006 7:02 pm

Justo cuando Defensa ha publicado un artí­culo dedicado a lo que se habí­a vendido exactamente a Venezuela, nos llega esta importante noticia:

De El Mundo a dí­a 13-1-06:

Estados Unidos niega el permiso para vender los 12 aviones militares españoles a Venezuela
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/01/12/espana/1137106238.html

Luego:
El Gobierno califica de 'comercial' la decisión de EEUU de prohibir la venta de aviones a Chávez
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/01/13/espana/1137150351.html

Y luego:
EEUU contradice al Gobierno español y asegura que el veto a la venta a Chávez es una decisión polí­tica
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/01/13/espana/1137170389.html

Problemas con Venezuela, no con España

"La base de esta decisión está centrada en temas relacionados exclusivamente con el Gobierno de Venezuela. Estados Unidos no espera que esta decisión vaya a afectar adversamente las excelentes relaciones que mantenemos con el Gobierno de España", se indica en el comunicado.


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Notapor Orel el Sab Ene 14, 2006 5:37 pm

Nueva tanda de noticias militares aeronaúticas:

De Air Attack:
Air Force cuts F-117, B-52, adds F-22s

Jan. 12th, 2006

WASHINGTON, Jan. 11 (UPI)

The Air Force wants to retire the entire F-117 stealth fighter fleet by 2008 and cut the fleet of B-52 bombers in half, but increase the buy of its cherished F-22 fighter from 179 to 183 aircraft.

Program Budget Decision 720, the "Air Force Transformation Flight Plan," outlines the service's plan to save more than $21 billion between 2007 and 2011 and direct that money into programs that make the Air Force a "more lethal, more agile, streamlined force with an increased emphasis on the warfighter."

The closely held budget document, 14 pages minus its classified annexes, was approved by the Pentagon comptroller Dec. 20.

The Air Force has 52 F-117 fighters, a plane well known for its first-day-of-battle bombing runs. The service originally planned to retire the aircraft in 2011, but wants to push that up to 2007 and 2008, retiring 10 the first year and 42 the next, saving just over $1 billion by 2011.

"There are other more capable Air Force assets that can provide low-observable, precision-penetrating weapons capability," states the PBD, obtained by UPI.


EE.UU. cancela un proyecto de avión espí­a

Aviación Militarcosin escribió "El ejército de Estados Unidos cancelará un proyecto del avión de espionaje Aerial Common Sensor valorado en hasta 8.000 millones de dólares con Lockheed Martin Corp., debido a problemas de presupuesto y desarrollo, de acuerdo con un artí­culo publicado en el sitio Web del diario The Wall Street Journal.

Según el artí­culo, que citó a fuentes del sector industrial y gubernamentales que prefirieron mantener su anonimato, el ejercito podrí­a anunciar el fin del programa el jueves.

El mes pasado, el ejército amplió una orden de paralización de los trabajos del avión de espionaje por 30 dí­as y se fijó el jueves 12 de enero como la fecha lí­mite para decidir cómo reestructurar el programa.

La decisión también podrí­a golpear al principal socio de Lockheed en el proyecto, el fabricante brasileño de aviones Embraer, según el diario.

Un portavoz del ejército no estuvo inmediatamente disponible para comentar el asunto.

El portavoz de Lockheed Martin, Tom Greer, dijo que la compañí­a no aún no ha sido notificada sobre algún cambio.

Reuters




EADS lí­der mundial aeronautico

El gigante europeo EADS es lí­der mundial en aviación comercial, helicópteros y lanzaderas espaciales, segundo en sistemas de misiles, 'número tres' en satélites y aviones de transporte militar y cuarto en aviones militares.

Este es el resumen del balance de 2005 hecho hoy por el copresidente francés de la Sociedad Europea Aeroespacial y de Defensa (EADS), Noel Forgeard, que presentó sus ambiciones para el futuro en una conferencia de prensa.

Añadió que 'a medio plazo' la empresa debe facturar 40.000 millones de euros y subir al primer puesto mundial en los sectores de aeronáutica y del espacio.

En 2005, según las cifras que avanzó, EADS tuvo un volumen de negocios superior a 33.000 millones de euros, frente a 31.761 millones de 2004.

En la aviación comercial, sin dar las cifras exactas de las ventas de su filial Airbus -que se presentan la semana próxima-, la fuente avanzó que tuvo una cifra de pedidos 'sensiblemente equivalentes' a los de su competidor Boeing, que la semana pasada anunció que habí­a vendido 1.002 aparatos.

Para afrontar los retos del futuro, Forgeard explicó que la empresa dedica más de 5.000 millones de euros al año a investigación, lo que supone un 16 por ciento de los ingresos, y destacó como uno de sus proyectos la fabricación a gran escala de fuselajes de materiales compuestos a bajo costo para aviones de un solo pasillo.

Defendió la internacionalización de la empresa porque 'la globalización es una baza para nuestro grupo', y en particular el acuerdo firmado en diciembre por Airbus con la industria china para estudiar la posibilidad de montar allí­ una fábrica de aviones.

Forgeard añadió que esa iniciativa puede desencadenar nuevos pedidos para Airbus y aseguró que la transferencia de tecnologí­as se hará con cuidado para no dejar escapar los puntos más sensibles.

Fuente: EFE

Y noticas del Cono Sur:
De la revista Defensa, es de mediados de diciembre pero no se pueso por aquí­:

La fuerza aérea de Chile adquirió 18 aviones F-16A/B excedentes de la fuerza aérea holandesa.
Queda pendiente la compra de 10 unidades adicionales.
Los aviones serán actualizados al nivel MLU por Lockheed Martin.
Se suman a los 10 F-16 Block 50 recientemente adquiridos y en proceso de recepción.

De FAV-Club:
Brasil adquiere cazas Mirage 2000.
Brasil, tras la cancelación del programa F-X que contemplaba la incorporación de aviones de última generación, ha aceptado la oferta francesa para suministrarle 12 cazas Mirage 2000 de segunda mano.
Los aviones, excedentes de l'Armee de l'Air, están en perfecto estado y portan el radar RDI pulse-doppler.
Sustituirán a los Mirage IIIBR
El precio estimado son unos 85 millones de euros incluyendo el apoyo terrestre.

Además, Brasil está considerando la compra de F-5F saudí­es, dado el retraso de su completí­simo programa de modernización del F-5E/F contratado con Embraer y Elbit Systems.

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Notapor david el Dom Ene 15, 2006 11:52 am

porque el gobierno USA tiene capacidad para vetar una venta de armas de España?
son aparatos comprados a ellos y tienen esa clausula?
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Notapor Sabre el Dom Ene 15, 2006 12:12 pm

david escribió:porque el gobierno USA tiene capacidad para vetar una venta de armas de España?
son aparatos comprados a ellos y tienen esa clausula?


Lo que tiene derecho a veto es sobre los esquipos estadounidenses que utiliza el avión.
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Notapor Duffman el Dom Ene 15, 2006 3:10 pm

Orel escribió:
EE.UU. cancela un proyecto de avión espí­a

Aviación Militarcosin escribió "El ejército de Estados Unidos cancelará un proyecto del avión de espionaje Aerial Common Sensor valorado en hasta 8.000 millones de dólares con Lockheed Martin Corp., debido a problemas de presupuesto y desarrollo, de acuerdo con un artí­culo publicado en el sitio Web del diario The Wall Street Journal.

Según el artí­culo, que citó a fuentes del sector industrial y gubernamentales que prefirieron mantener su anonimato, el ejercito podrí­a anunciar el fin del programa el jueves.

El mes pasado, el ejército amplió una orden de paralización de los trabajos del avión de espionaje por 30 dí­as y se fijó el jueves 12 de enero como la fecha lí­mite para decidir cómo reestructurar el programa.

La decisión también podrí­a golpear al principal socio de Lockheed en el proyecto, el fabricante brasileño de aviones Embraer, según el diario.

Un portavoz del ejército no estuvo inmediatamente disponible para comentar el asunto.

El portavoz de Lockheed Martin, Tom Greer, dijo que la compañí­a no aún no ha sido notificada sobre algún cambio.

Reuters




EADS lí­der mundial aeronautico

El gigante europeo EADS es lí­der mundial en aviación comercial, helicópteros y lanzaderas espaciales, segundo en sistemas de misiles, 'número tres' en satélites y aviones de transporte militar y cuarto en aviones militares.

Este es el resumen del balance de 2005 hecho hoy por el copresidente francés de la Sociedad Europea Aeroespacial y de Defensa (EADS), Noel Forgeard, que presentó sus ambiciones para el futuro en una conferencia de prensa.

Añadió que 'a medio plazo' la empresa debe facturar 40.000 millones de euros y subir al primer puesto mundial en los sectores de aeronáutica y del espacio.

En 2005, según las cifras que avanzó, EADS tuvo un volumen de negocios superior a 33.000 millones de euros, frente a 31.761 millones de 2004.

En la aviación comercial, sin dar las cifras exactas de las ventas de su filial Airbus -que se presentan la semana próxima-, la fuente avanzó que tuvo una cifra de pedidos 'sensiblemente equivalentes' a los de su competidor Boeing, que la semana pasada anunció que habí­a vendido 1.002 aparatos.

Para afrontar los retos del futuro, Forgeard explicó que la empresa dedica más de 5.000 millones de euros al año a investigación, lo que supone un 16 por ciento de los ingresos, y destacó como uno de sus proyectos la fabricación a gran escala de fuselajes de materiales compuestos a bajo costo para aviones de un solo pasillo.

Defendió la internacionalización de la empresa porque 'la globalización es una baza para nuestro grupo', y en particular el acuerdo firmado en diciembre por Airbus con la industria china para estudiar la posibilidad de montar allí­ una fábrica de aviones.

Forgeard añadió que esa iniciativa puede desencadenar nuevos pedidos para Airbus y aseguró que la transferencia de tecnologí­as se hará con cuidado para no dejar escapar los puntos más sensibles.

Fuente: EFE



Alguien deberí­a enseñarle a EEUU estas dis noticias tal cual están aquí­, correlativas.

Ahora que la competencia es mas fuerte con la apertura de Rusia que se mueren por exportar y el crecimiento europeo, EEUU manda a tomar viento su presupuesto y se lí­a a cancelar proyectos.
“…nuestros alemanes son mejores que los suyos”
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Notapor Orel el Mar Ene 17, 2006 11:25 am

En otro tema hablabamos de sustitutos de los helos pesados de EEUU. Pues aquí­ va uno (es una evolución del CH-53E):
US Marines new heavy lifter starts development

A new heavy lift helicopter is now officially in the pipeline for the Marine Corps following a decision by the Honorable. Kenneth R. Krieg, Under Secretary of Defense for Acquisition, Technology and Logistics to authorize the Heavy Lift Replacement (HLR / CH-53K) program here to begin a $4.4billion development program for the aircraft. A "Cost Plus Award Fee" contract for the System Development and Demonstration phase, estimated to be approximately $2.9 billion, is expected to be signed with Sikorsky in March 2006. An Initial System Development and Demonstration contract (worth $8.8 million) to Sikorsky was signed January 3. A follow-on ISDD contract is expected in several weeks. An exact figure for that contract is not yet known.

The ISDD contracts cover continuing risk reduction efforts and sub-system selection (including cockpit, engines, fuselage, etc), while the SDD contract covers most aspects of research, design, test and evaluation efforts performed by Sikorsky for the new helicopter. Fleet Marines should start receiving the first of 156 new marinized heavy lifters, to be called the CH-53K, in 2015.

Which is none too soon for the program manager, Col. Paul Croisetiere. Or the Marine Corps, which has been relying heavily on the aging CH-53E Super Stallion in the increasingly relevant heavy lift mission. “Since the first Gulf War, Marine Corps vertical heavy lift has been getting further and further away from the original requirement it was developed to meet, a behind the lines logistics support aircraft,”Croisetiere explained. “From the Scott O'Grady rescue mission in the Balkans to delivering critically needed combat support in Afghanistan, Iraq and the Horn of Africa, we're wearing out the aircraft because it has been in incredibly high demand since the mid 90s.

The CH-53E has proven to be extraordinarily relevant to the execution of our national security strategy, Navy and Marine Corps warfighting concepts and the associated need for capable heavy lift.”
The first CH-53K, a flight test aircraft, is scheduled to make its first flight in FY11. Initial operating capability, or IOC, is scheduled in FY15 and is defined as a detachment of four aircraft, with combat ready crews, logistically prepared to deploy.

Una noticia para irnos haciendo con nuevas nomenclaturas de las actualizaciones del Eurofighter:
The Eurofighter Typhoon programme enters 2006 on the back of a series of reported successes towards the end of last year and the good news is set to continue through the New Year according to CEO Aloysius Rauen:

"As we enter 2006 we now have the aircraft in full operational service with the Surveillance of Aerial Spazio (SSSA), the organization responsible for monitoring and defending Italian air space. Two single-seat Eurofighter aircraft are now held in constant operational readiness to "scramble" should the order come. The aircraft, based at Grosseto in Northern Italy went operational on 16th December 2005. Also in December the Eurofighter team achieved the four nation type acceptance for the next functionality block of Eurofighter Typhoon known as Block 2B. Three aircraft with this enhanced standard were delivered to the customer in December bringing the production aircraft deliveries by the end of 2005 to 76 in total. We head into 2006 having achieved more than 10,000 flying hours so far by customer and industry aircraft."

Y sobre el F-22:
The Air Force Operational Test and Evaluation Center recently completed the F-22A Raptor Follow-on Operational Test and Evaluation and has rated the Air Force's newest fighter as mission capable in the air-to-ground role. This “Mission Capable”rating is part of AFOTEC's newly developed system now being applied to programs under test at AFOTEC. The new rating methodology starts with traditional effectiveness and suitability measures as a foundation for determining potential operational impacts on mission accomplishment in the expected operational environment. This new methodology was developed by AFOTEC in an effort to provide warfighters and senior Air Force leaders with capability-based evaluations that are accurate, balanced, and more operationally focused. The capabilities evaluated during the operational test included the areas of deployability, sortie generation, and Joint Direct Attack Munition (JDAM) employment. The test also evaluated deferred Initial Operational Test and Evaluation items that were corrected and informed Air Combat Command's Initial Operational Capability declaration.

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Notapor Backfire el Mar Ene 17, 2006 9:54 pm

Parece que Argelia se ha decidido por el MiG-29SMT, 40 fijos mas 30 opcionales, buen caza, los marroquí­s y paises de alrededor estarán bien al tanto de ésta compra.



Russia Sold 70 MiG-29 Jet Fighters to Algeria
MiG Aircraft Corporation of Russia has struck a deal with Algeria to deliver 70 Mig-29 jet fighters there, Interfax reports.
The contract for delivering roughly 40 MiG-29s to Algeria has been sealed some of these days, said a source with one of defense enterprises of Russia. The contract budget exceeds $1.5 billion with the settlement made both by foreign currency and for repaying the state debt of Russia, according to the source.

To be more precise, the contract guarantees the delivery of 40 planes and grants an option for 30 planes. The definite specification of MiG-29 acquired by Algeria has not been disclosed so far. It could be MiG-29SMT, as spokesmen of MiG Aircraft Corporation mentioned some time ago the desire to sell exactly these MiGs to the Middle East and North Africa.
by www.kommersant.com


Imagen
Photo: Reuters
Polish MiG-29 pilot gets off a plane after a training mission at the military airport near Minsk Mazowiecki, east of Warsaw, December 6, 2006.
Imagen
Photo: Reuters
Polish MiG's-29 take off for a training mission at the military airport near Minsk Mazowiecki, east of Warsaw, December 6, 2006.
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Notapor Orel el Mié Ene 18, 2006 12:39 pm

De Defensenews.com
RAF Eurofighter Crash-Landed: British Defense Chiefs

By AGENCE FRANCE-PRESSE, LONDON

A British Royal Air Force Eurofighter crashed on landing in eastern England when its front wheel failed to descend properly, the Ministry of Defence in London said January 17.

The Typhoon jet suffered damage following a malfunction of its landing gear as it touched down at the RAF Coningsby station in Lincolnshire, eastern England, on Jan. 16, an MoD spokesman told Agence France-Presse.

No one was hurt and an investigation is now under way into what caused the problem, he added.

Supongo que el avión será reparado (simplemente es que no salió la rueda de morro, "rasparí­a" un poco).
Después dicen generalidades del programa eurofighter y finalizan comentando (para quien le interese) que el coste de cada avión (no sé si sólo o con todo incluido) es de unos 65 millones de libras (95 millones de euros, 115 millones de dólares).

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Notapor Orel el Jue Ene 19, 2006 1:07 am

Nueva tanda de noticias:

Laser weapons going strong, fielding needed --Northrop

Jan. 18th, 2006

WASHINGTON, Jan 17 (Reuters) - The U.S. defense industry is making great strides in developing powerful laser weapons, and an initial weapon could be ready for combat use in Iraq and Afghanistan within 18 months, Los Angeles-based Northrop Grumman Corp. said on Tuesday.

Rich Dunn, senior analyst at the Northrop Grumman Analysis Center said a chemical laser weapon could soon be shooting rockets and mortar rounds from battlefield skies if the U.S. military made it a top priority, backed by sufficient funds.

Fielding this next generation of weapons would give the military important "hands on, practical experience" and help officials better plan for their use in the future, he said.

"Despite progress in the technical development of laser weapons, the development of concepts for their operational use is not keeping pace," said a report prepared by Dunn.


The UK Ministry of Defence's (MoD) Tornado F3 Sustainment Programme (FSP), primed by BAE Systems, has achieved a significant milestone with the UK's first firing of the latest (C-5) variant of the Advanced Medium Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) AIM-120.

The firing took place at the Naval Air Warfare Center range in Point Mugu, California in December using a Tornado aircraft of the RAF's Fast Jet Weapons Operation Evaluation Unit (FJWOEU).
The missile was released from the supersonic fighter, piloted by Simon Hargreaves, the former BAE Systems deputy chief test pilot, with navigator Flight Lieutenant Owen Harcombe from the FJWOEU, and successfully engaged a subsonic target. A second firing was completed the following day using a wholly RAF crew, Squadron Leaders David (Dick) Withington and Mark (Mario) Puzey.

The AIM-120C-5 has a longer new motor and revised software, significantly enhancing its capability. The decision to integrate the missile onto Tornado enhances the F3's capability, and allows it to use Typhoon AMRAAM stocks.


El primer avión tipo JSTAR que existirá en Europa:


The flight test programme for the U.K. Airborne Stand-Off Radar (ASTOR) programme is progressing well in the U.S. and the U.K
. As of December, 2005, a/c #1 (based in Greenville, Texas) was well into its series of check flights while in the U.K. a/c #2 had completed its first phase of flight testing.

According to the test team, the DMR in a/c #1 was producing good quality imagery on only its second operational check flight. Successful system connectivity was demonstrated on the first attempt with virtual end-to-end data flow demonstrated from the aircraft to the ground station in near real-time. Hand in hand with the radar and system testing regime, software release-vetting continues with additional image-manipulation features enabled such as pan and zoom controls


EE.UU. prohí­be venta de aviones brasileños a Irán

Domingo 15 de enero

Estados Unidos también vetó la venta de aviones civiles de la brasileña Embraer a Irán, después de haber trabado la venta de aviones militares de este fabricante a Venezuela, informó ayer la prensa.

El diario “Folha de Sao Paulo”afirma que Estados Unidos comunicó que vetarí­a la venta de aviones civiles para enlaces regionales a Irán, porque esos aparatos tienen componentes tecnológicos norteamericanos. La asesorí­a de prensa de la Cancillerí­a brasileña dijo que “el asunto está en análisis”.

El canciller Celso Amorim admitió la semana pasada que recibió “indicaciones”de que Estados Unidos habrí­a interferido en la venta de aviones brasileños a Venezuela.

Se tratarí­a de 36 aviones de patrullaje Super Tucano y de entrenamiento hechos por Embraer, según medios de prensa.

El presidente venezolano, Hugo Chávez, se habí­a indignado previamente contra ese bloqueo: “No se pudo firmar un documento, el contrato que ya está listo”. El vicepresidente José Vicente Rangel dijo que la prohibición estadounidense a la venta de aviones militares es una agresión más hacia España y Brasil.

El veto norteamericano fue calificado de “inamistoso”, según “El Paí­s”, de España.

“Es un gesto escasamente amistoso hacia nuestro paí­s por parte de Washington”, afirma el diario. “EE. UU. mantiene con regí­menes de la misma o peor calificación democrática relaciones comerciales e incluso de otro tipo mucho más intensas”, agrega.

Fuente: La Prensa Grafica (Brasil)


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Notapor Orel el Jue Ene 19, 2006 3:04 pm

Buena noticia:
Airbus supera a Boeing por tercer año consecutivo en la entrega de aviones

Los pedidos a cada fabricante pasan de menos de 1.000 aeronaves a más de 2.000 en conjunto

J. M. MARTí FONT - Parí­s

Por un escaso margen, el fabricante europeo Airbus ha mantenido la primací­a mundial de la aviación comercial por tercer año consecutivo. Su competidora, la estadounidense Boeing, ha protagonizado una recuperación espectacular en un año en el que, pese a la gran subida del precio del combustible, se han batido todas las marcas de venta de aviones y le ha superado en el segmento de larga distancia. Airbus recibió en 2005 encargos por un total de 1.055 aviones y entregó 378, mientras que Boeing cerró el año con 290 entregas y pedidos por 1.002 aparatos.


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Notapor Orel el Sab Ene 21, 2006 1:32 am

Australia se piensa lo de sus futuros F-35:

Thursday January 19, 2006

The (australian) trouble with JSF

By Mitchell Latham

THE Federal Government major review of Defence spending conducted in December 2005 heralds a new era in combat capability for the Australian Defence Force.

However uncertainty remains on the details of large projects such as the Navy's new destroyers and transport ships, and the replacement aircraft for the RAAF's F/A-18s and F-111s.

Of the $52 billion earmarked for Army, Navy and Air Force acquisitions $16 billion is earmarked for 100 American-built F-35 Joint Strike Fighters.

But although they have access to a large slice of the Defence budget pie RAAF leaders are unsure of the final numbers of F-35s that will be ordered due to blowouts in the price of each aircraft initially costed at $160 million each.

The United States Government Accountability Office throughout 2005 expressed grave concerns at the numerous setbacks suffered by the US$240 billion F/A-22 and JSF programs.

In his testimony before the US Senate Subcommittee on AirLand, Committee on Armed Services, GAO Director Michael Sullivan said the ‘JSF's original business case, established when the program began in 1996, is inexecutable.'

“The cost estimate to develop the aircraft has increased 80 percent, operational capability has been pushed out two years, and expected acquisition quantities have been cut by 535 aircraft,”said Mr Sullivan.


Otra noticia al respecto del F-35, esta vez implicando al RU, que en principio planea adquirir 150 F-35B para sustituir a todos sus Harrier.

http://www.isn.ethz.ch/news/sw/details.cfm?ID=14421

Towards air-breathing rockets

Jan. 19th, 2006

The Indian Space Research Organisation (ISRO) added another feather to its cap when it successfully tested the use of oxygen moving at a speed of Mach 6 — six times the speed of sound — in laboratory conditions to produce a stable supersonic combustion lasting for a few seconds.

Put in a nutshell, the organisation has tested the scramjet (supersonic combustion ramjet) technology that uses air moving at supersonic speed (Mach 6) for ignition. The speed of sound is 750 km per second and is called Mach 1. Anything beyond Mach 1 is considered supersonic. Ramjets, on the other hand, use air at subsonic speed (below Mach 1) for ignition.

Joining the elite club

With this, India has joined the elite club comprising a handful of nations that are working on mastering the technology. The U.S., Japan, China, Russia, Australia, and some countries in Europe, according to an ISRO press release, are working on scramjet technology. But none, except the U.S., has tested it in an experimental flight.


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