F-35 Lightning II

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: F-35 Lightning II

Notapor Orel el Vie Jul 27, 2018 10:16 am

Lo que quiero decir es que parece, si esta noticia es cierta qué hay un contrincante menos de quinta generación en el mercado para el f 35 y el f 22. Y francamente si el ruso no es capaz de cumplir los requisitos de un quinta generación dudo que el modelo chino puede hacerlo.

Lo segundo no se puede afirmar, no se sabe. Y lo primero, como ya se dijo en su tema el programa Su-57 continúa, no se ha cancelado, simplemente no harán "producción masiva", algo que ya era sabido.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Chema el Mar Jul 31, 2018 9:40 pm

Todo eso de que habláis del RCS del F35 es casi cierto si suponemos que esta volando a alta altitud y dirigiéndose frontalmente al radar de otro avión pues como se ve en la imagen
Imagen
tiene un cono de seguridad importante frente a un radar de Banda X (el habitual en los cazas) aunque los últimos desarrollos rusos también llevan radares de banda L que facilitarían su detección a larga distancia.

Sin embargo los ultimos radares de tierra en formato AESA suelen ser bandas X / S / L e incluso VHF montados sobre un mismo panel en distintas proporciones de sus modulos según su cometido , por ejemplo de los 10000 modulos de transmisión/recepcion , 80 % en una banda , el resto en otra o en varias y si tenemos en cuenta que el RCS ya no es tan idílico como se ve en la imagen
Imagen

pues se reduce en una gran proporción su efectividad y lo asemeja a otros aviones de su tamaño mas antiguos.
Esto ya se sabia hace 10 años , pero ahora los radares son mejores incluso.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor champi el Mar Ago 14, 2018 11:09 am

Parece que Turquía se va a quedar por una temporada sin F-35: https://www.congress.gov/bill/115th-con ... /5515/text
...
SEC. 1282. REPORT ON STATUS OF THE UNITED STATES RELATIONSHIP WITH THE REPUBLIC OF TURKEY.

(a) Report Required.—

(1) IN GENERAL.—Not later than 90 days after the date of the enactment of this Act, the Secretary of Defense, in consultation with the Secretary of State, shall submit to the appropriate congressional committees a report on the status of the United States relationship with the Republic of Turkey.

(2) MATTERS TO BE INCLUDED.—The report required under this subsection shall include the following:

(A) An assessment of United States military and diplomatic presence in the Republic of Turkey, including all military activities conducted from Incirlik Air Base or elsewhere.

(B) An assessment of the potential purchase by the Government of the Republic of Turkey of the S–400 air and missile defense system from the Russian Federation and the potential effects of such purchase on the United States-Turkey bilateral relationship, including an assessment of impacts on other United States weapon systems and platforms operated jointly with the Republic of Turkey to include—

:arrow: (i) the F–35 Lightning II Joint Strike aircraft, including an assessment of the operational and counterintelligence risks posed by the deployment of the S–400 air and missile defense system in the Republic of Turkey and the steps required to mitigate those risks, if possible;

(ii) the Patriot surface-to-air missile system;

(iii) the CH–47 Chinook heavy lift helicopter;

(iv) the AH–64 Attack helicopter;

(v) the H–60 Black Hawk utility helicopter; and

(vi) the F–16 Fighting Falcon aircraft.

(C) An assessment of the Republic of Turkey’s participation in the F–35 program, including—

:arrow: (i) a description of industrial participation of Turkish industry in the manufacturing and assembly of the F–35 program;

:arrow: (ii) an assessment of tooling and other manufacturing materials held by Turkish industry; and

:arrow: (iii) an assessment of the impacts of a significant change in participation by the Republic of Turkey in the F–35 program and the steps that would be required to mitigate negative impacts of such a change on the United States and other international program partners.

(D) An identification of potential alternative air and missile defense systems that could be purchased by the Government of the Republic of Turkey, including air and missile defense systems operated by the United States or other North Atlantic Treaty Organization (NATO) member states.

(3) FORM.—The report required under this subsection shall be submitted in unclassified form, but may include a classified annex.

:arrow: (b) Limitation.—The Department of Defense may not deliver any F–35 aircraft to the Republic of Turkey, until such time as the report identified in subsection (a) has been submitted.

(c) Appropriate Congressional Committees Defined.—In this section, the term “appropriate congressional committees” means—

(1) the congressional defense committees; and

(2) the Committee on Foreign Relations of the Senate and Committee on Foreign Affairs of the House of Representatives.
...


Veremos qué pasa, porque TAI fabrica parte del fuselaje central de manera exclusiva y hay además otras empresas turcas fabricando componentes, romper con ellas podría suponer más retrasos y sobrecostes. Hasta ahora, parece ser que este país ya ha invertido $1.250 millones en la fase de desarrollo e iba a ser uno de los tres centros en Europa donde se podría realizar el mantenimiento del motor.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Orel el Mar Ago 14, 2018 11:15 am

Parece que Turquía se va a quedar por una temporada sin F-35:

Sí, lo puse aquí el 26 de julio. A ver cómo evoluciona. Yo creo que pasarán el trámite documental sin problema y seguirán las entregas. Me refiero a entregar el informe favorable sobre las relaciones con Turquía.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor champi el Sab Ago 18, 2018 8:36 am

El "388th Fighter Wing’s 4th Fighter Squadron" es la primera unidad operativa en disparar el cañón en entrenamientos: https://www.acc.af.mil/News/Article-Dis ... irst-time/
Imagen

Imagen

Parece que ayer marchó el HMS Queen Elizabeth hacia EEUU para comenzar las pruebas con el F-35: https://ukdefencejournal.org.uk/hms-que ... e-weekend/
By George Allison - August 17, 2018
...
This is the culmination of years of training, tests and trials. Last year, British personnel embarked on the USS America week for at-sea developmental testing phase 3 (DT3), the last trial that paves the way for the US Marine Corps to deploy the jet operationally on amphibious assault ships.

BAE Systems test pilot Pete Wilson said:

“This will not be a DT phase. Testing on the Queen Elizabeth will be like DTs 1, 2 and 3 combined. We don’t need to use fully instrumented aircraft; we already understand most of the loads on the aircraft systems, as we have tested that during earlier tests.”

The aircraft that will be landing on the supercarrier will belong to the Joint Operational Test team. The team’s mission is to build confidence in the aircraft towards helping clear the F-35 to make the legally mandated advance from Low Rate Initial Production to Full Rate Production. The RAF’s No 17 (Reserve) Test and Evaluation Squadron comprises ten percent of the test program in the JOTT we understand.

Most if not all of the aircraft to touch down will be American, this isn’t some scandalous outrage (just watch how some papers report this, though) but rather it’s due to the fact that most of the F-35Bs in Joint Operational Test team are American.

After speaking to one of the pilots in the test programme, we understand that the UK only has three (BK1, 2 & 4) test jets that are “orange wired” to take data for post-flight analysis, the rest being operational aircraft. Therefore, it is highly likely that the jets to go on HMS Queen Elizabeth later this year will be “mostly, if not entirely, American but flown by UK pilots”.

We were told by one of the UK pilots currently flying the jet that the reason for this is that the JOT team dictate the availability of test jets out of a pool. Our contact said:

“It would be nothing more than symbolic to make UK jets available for the trials and that comes at a significant effort since all of them are based at Edwards AFB in California, not on the East Coast where the ship trial is due to take place.

Therefore, the most obvious and cheaper choice is to use the F-35B test jets based at Pax River, which are US ones. British test pilots like Andy Edgell, Nath Gray, will obviously fly them but there’ll be US pilots too because that’s how Joint Test works.”
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Re: F-35 Lightning II

Notapor evol el Sab Ago 18, 2018 9:24 am

Se me hace raro ver un avión de 5ª gen. disparando un cañón.....y haciendo "pasadas" a baja cota para abatir vehículos e instalaciones como en la 2ª GM....... :roll:
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Re: F-35 Lightning II

Notapor poliorcetes el Sab Ago 18, 2018 4:59 pm

Raro no, absurdo. Hay aparatos mucho más adecuados para una misión así


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Re: F-35 Lightning II

Notapor Milites el Sab Ago 18, 2018 5:13 pm

En Israel y no te digo nada en Reino Unido, donde además hay mucha prisa por los portaaviones, el uso del F35 va a ser muchas veces en misiones que no van a necesitar ni explotar las mejores o únicas capacidades, ni van a necesitar optimizarlas. Por eso ya los están empezando a meter caña, ya que es el avión que tienen y el que tienen que usar. No se va a esperar a que surjan misiones específicas ni desarrollar todo su potencial.

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Re: F-35 Lightning II

Notapor evol el Dom Ago 19, 2018 9:05 am

Si eso lo entiendo, pero meter un avión de última generación, carísimo en una pasada a baja cota donde el más misero misil te va a mandar a tierra porque físicamente no tienes donde escapar, me parece un absurdo, y no creo que lo hagan en acciones reales.......es solo una opinión... :roll:
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Milites el Dom Ago 19, 2018 9:31 am

De todos modos parece que es el 17 RAF Squadron que es un escuadrón específico que está en California para recibir los aparatos, probarlos y formar personal. Luego no los va a operar. Igual son simplemente pruebas.

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Re: F-35 Lightning II

Notapor champi el Lun Ago 20, 2018 4:14 pm

Otro contrato para el ALIS: https://www.defense.gov/News/Contracts/ ... e/1605935/
Lockheed Martin Corp., Lockheed Martin Aeronautics Co., Fort Worth, Texas, is being awarded a $26,127,742 cost-plus-incentive-fee, cost-plus-fixed-fee order (N0001918F2038) against a previously issued basic ordering agreement (N00019-14-G-0020). This order provides for non-recurring engineering activities associated with the F-35 Autonomic Logistics Information System (ALIS) Security Architecture Phase III design, development, integration and test of the ALIS Sovereign Data Management (SDM) system in support of the Air Force, Marine Corps, Navy and F-35 international partners. This effort provides :arrow: F-35 international partners the capability to review and block messages to prevent sovereign data loss. Additionally, the effort includes studies and recommendations to improve the security architecture of ALIS. Work will be performed in Fort Worth, Texas (53 percent); and Orlando, Florida (47 percent), and is expected to be completed in June 2020. Fiscal 2017 and 2018 research, development, test and evaluation (Air Force, Marine Corps and Navy); and international partner funds in the amount of $26,127,742 will be obligated at time of award, $6,912,067 of which will expire at the end of the fiscal year. This order combines purchases for the Air Force ($10,769,545; 41 percent); Marine Corps ($7,895,656; 30 percent); Navy ($1,988,809; 8 percent), and international partners ($5,473,732; 21 percent). The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity.


Parece que se aumenta la "privacidad" y seguridad de los socios.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Orel el Jue Ago 23, 2018 7:58 am

Aterrizaje "de morro" de un F-35, falló el tren delantero:
http://www.nwfdailynews.com/news/201808 ... -on-runway
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Drizzt el Jue Ago 23, 2018 12:06 pm

Los marines usando una impresora 3D para hacer un pequeño repuesto del F-35 desplegado
Marines Use 3-D Printer to Make Replacement Part for F-35 Fighter

Proving this concept April 16, Marine Fighter Attack Squadron 121 successfully flew an F-35B Lightning II aircraft with a part that was supplied by CLB-31’s 3-D printer. The F-35B had a plastic bumper on a landing gear door wear out during a recent training mission. Though a small and simple part, the only conventional means of replacing the bumper was to order the entire door assembly -- a process that’s time-consuming and expensive.


Dicen que el amortiguador sólo se vende junto a la puerta del tren y son $70000
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Orel el Jue Ago 23, 2018 2:55 pm

Lo de los paquetes de repuestos en que para adquirir una pieza barata te hacen comprar un paquete entero carísimo es algo común, por desgracia.
Esas iniciativas militares son muy deseables para la operatividad y abaratamiento de las FAS, aunque son una merecida patada en los hue... a la industria, que pretende sacar mucha pasta de esos abusos. Lo malo es que no me creo que no se lo cobren por algún otro lado. Y me refiero a cualquier industria, no sólo a la yanqui.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor evol el Jue Ago 23, 2018 4:24 pm

Drizzt escribió:Los marines usando una impresora 3D para hacer un pequeño repuesto del F-35 desplegado
Marines Use 3-D Printer to Make Replacement Part for F-35 Fighter

Proving this concept April 16, Marine Fighter Attack Squadron 121 successfully flew an F-35B Lightning II aircraft with a part that was supplied by CLB-31’s 3-D printer. The F-35B had a plastic bumper on a landing gear door wear out during a recent training mission. Though a small and simple part, the only conventional means of replacing the bumper was to order the entire door assembly -- a process that’s time-consuming and expensive.


Dicen que el amortiguador sólo se vende junto a la puerta del tren y son $70000


Me gustaría saber que tipo de material es esa pieza 3D, ¿plástico o resina?, entiendo que si la utilizan requerirá de la aprobación de Lockheed Martin, ¿no?.....si despues hay un problema y ellos no lo han "aprobado"/ certificado, se lavarán las manos.......... :roll:

Orel escribió:Lo de los paquetes de repuestos en que para adquirir una pieza barata te hacen comprar un paquete entero carísimo es algo común, por desgracia.
Esas iniciativas militares son muy deseables para la operatividad y abaratamiento de las FAS, aunque son una merecida patada en los hue... a la industria, que pretende sacar mucha pasta de esos abusos. Lo malo es que no me creo que no se lo cobren por algún otro lado. Y me refiero a cualquier industria, no sólo a la yanqui.


Por desgracia se está extendiendo en todos los ámbitos, automóvil, electrónica doméstica, etc...
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