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United Technologies Corp., Pratt and Whitney Engines, East Hartford, Connecticut, is awarded a $10,648,976 modification (P00022) to previously awarded fixed-price-incentive-firm contract N00019-17-C-0020. This modification procures one low rate initial production Lot 11 afloat spares package kit for the Marine Corps in support of the F-35 Lightning II combat aircraft program. Work will be performed in East Hartford, Connecticut (20%); Indianapolis, Indiana (17%); Windsor Lock, Connecticut (16%); North Berwick, Maine (14%); Midland, Georgia (7%); Middleton, Connecticut (7%); Rockford, Illinois (7%); Phoenix, Arizona (6%); Bristol, United Kingdom (5%); and Santa Isabel, Israel (1%). Work is expected to be complete by September 2021. Fiscal 2020 aircraft procurement (Navy) funds for $10,648,976 will be obligated at time of award, none of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity.
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champi escribió:Otro contrato (1275/2020): https://www.defense.gov/Newsroom/Contra ... e/2184793/...
United Technologies Corp., Pratt and Whitney Engines, East Hartford, Connecticut, is awarded a $10,648,976 modification (P00022) to previously awarded fixed-price-incentive-firm contract N00019-17-C-0020. This modification procures one low rate initial production Lot 11 afloat spares package kit for the Marine Corps in support of the F-35 Lightning II combat aircraft program. Work will be performed in East Hartford, Connecticut (20%); Indianapolis, Indiana (17%); Windsor Lock, Connecticut (16%); North Berwick, Maine (14%); Midland, Georgia (7%); Middleton, Connecticut (7%); Rockford, Illinois (7%); Phoenix, Arizona (6%); Bristol, United Kingdom (5%); and Santa Isabel, Israel (1%). Work is expected to be complete by September 2021. Fiscal 2020 aircraft procurement (Navy) funds for $10,648,976 will be obligated at time of award, none of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity.
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Es interesante porque nos dice lo que cuesta un paquete de repuestos para el motor del "B" (aunque también podrían ser trampas contables...).
Chema escribió:Hay un tema que me gustaria conocer desde hace años, las diferencias tacticas de un ataque AS de cuartas dirigido con Growlers ( por ejemplo) frente a un ataque con por ejemplo F35. Rendimiento del ataque y carga "entregada"
Chema escribió:Aclaro que mi duda esta entre 4ª+Gowler frente a solo F35.
Pathfinder, de lo que hablo es de un sitio muy protegido, si no lo esta cualquier cosa vale.
While F-35 is capable of stand-off jamming for other aircraft — providing 10 times the effective radiated power of any legacy fighter — F-35s can also operate in closer proximity to the threat (‘stand-in’) to provide jamming power many multiples that of any legacy fighter.
The details of the F-35 threat-detection system or RWR are classified, but interviews of pilots who have flown both the F-16CJ and the F-35 state that a single F-35 has the ability to locate, identify, and triangulate emitter locations faster and with greater precision than can a flight of three F-16CJs that surround the emitter.
Gen. Mike Hostage On The F-35; No Growlers Needed When War Starts
[...]
“But in the first moments of a conflict I’m not sending Growlers or F-16s or F-15Es anywhere close to that environment, so now I’m going to have to put my fifth gen in there and that’s where that radar cross-section and the exchange of the kill chain is so critical. You’re not going to get a Growler close up to help in the first hours and days of the conflict, so I’m going to be relying on that stealth to open the door,” Hostage says.
El ASQ-239 tiene diez aperturas dedicadas, seis en el borde de ataque del ala, dos en el borde de salida y dos en el borde de salida del estabilizador horizontal. El sistema también tiene el potencial para usar las otras aberturas del F-35, especialmente el asociado con su APG-81. Además de funcionar como un radar, esta matriz, que transmite a alta potencia, podría funcionar como un jammer independiente.
Cuando se usa en modo de solo recepción, el APG-81 proporciona capacidad SIGINT mejorada. El radar también podría usarse, después de futuras actualizaciones, como arma de ataque electrónico, quemar emisores con potencia bruta o inyectar malware en las computadores de los radares o sistemas de mando y control que proporcionarían objetivos falsos, información engañosa, o apagar el sistema de defensa aérea. La combinación de estas capacidades y el enlaces de datos proporcionará al F-35 el potencial de hacer algo más que defenderse y el poder jammear o atacar emisores enemigos que sean localizados.
Chema escribió:Entiendo, por eso estan desarrollando unas barquillas externas para el F35 y que hacen lo mismo que el Gowler.
El papel soporta todas las teorias, luego la realidad te hace hacer cosas distintas.
Improve jamming effectiveness:
It is a common misconception that stealth technology is short live and as radar get more powerful, soon, they will be able to out range weapon engagement envelop , thus renders all money spend on RCS reduction a waste. This impression is inaccurate because any technology that can increase a radar peak power or gain will also benefit a jammers in the same ways. And stealth has a synergy relationship with jamming .
Another common opinion is that the gap in RCS can easily be close by using a more powerful jammer .This is also inaccurate because RCS directly proportional to the power required to jam a radar at a certain distance.Which mean when RCS is reduced to 1/100th the original value, the required jamming power is also reduced to 1/100th the original value to achieve the same effect.In others words, if a stealth aircraft need a 10 kW jammer , a conventional asset will need jammer with power of 10Mw or more
If the jamming power is keeping the same then burn-through range is reduced by 10 times, which mean stealth assets( RCS =0.001m2 ) can get 10 times closer the threat compared to conventional aircraft ( RCS=0.1m2).In other words ,even if adversary radar can see through jamming of conventional assets from 400 km aways, a stealth asset can still get within 40 km of such radar using exactly same jamming system
O’Bryan said the power of the F-35’s EW/EA systems can be inferred from the fact that the Marine Corps "is going to replace its EA-6B [a dedicated jamming aircraft] with the baseline F-35B" with no additional pods or internal systems.
Sabíamos que teníamos una ventaja operativa, debido a la tecnología de quinta generación, pero no esperábamos una relación de "kills" tan alta: en las 16 misiones OCA (vuelo ofensivo de contraataque) que volamos, neutralizamos más de 100 sistemas SAM y nunca perdí un solo avión "
“Durante nuestras misiones fuimos de los primeros en ingresar al área de operaciones, mucho más allá de las líneas enemigas, y los últimos en abandonarlo, gracias a la gran persistencia y las características peculiares de baja observabilidad de nuestro avión de quinta generación pudimos identificar, transmitir y neutralizar las amenazas terrestres y aéreas muy rápidamente, protegiendo los activos de la coalición en circunstancias altamente peligrosas: las capacidades superiores del F-35 fueron a menudo decisivas ".
- Maj. Emanuele A, Piloto Instructor italiano F-35.
14yellow14 escribió:En la realidad depende del país, va a tener al Growler y muchos otros medios detrás (y delante) del F-35 para que cumpla su misión.
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