Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Mar Sep 17, 2019 3:53 am

Bienvenido Miharrier.
E interesante lo de F-15EX, O/A-X y KC-46.
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Silver Surfer el Mar Sep 17, 2019 7:11 am

Imagen
My name was Norrin Radd.
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Francisco Pizarro el Mar Sep 17, 2019 8:41 am

¿Este no nos vendría bien a nosotros para sustituir a los C-101 o los F-5?
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Mar Sep 17, 2019 9:53 am

Recuperando parte de su historia ,bonito nombre.

saludos
Lo que le pasa al país es que la solución esta en manos del problema.
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Urcitano el Mar Sep 17, 2019 10:35 am

Silver Surfer escribió:Imagen

Bajo mi punto de vista y si por mi fuera, la cosa seria entre el T-50 y el T-7.

Por cierto la USAF podria haber usado dos digitos, para diferenciar turbohelices con reactores.
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Mar Sep 24, 2019 3:03 pm

La USAF podría retirar los B-1B que no sean fácilmente puestos en servicio, para pasar fondos al B-21 y a mejoras del B-52 como sus nuevos motores:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... er-460915/

Ejercicio de paquete de ataque conjunto entre B-2 y F-15C de la USAF y F-35B ingleses:
https://www.janes.com/article/91392/usa ... -raf-f-35s
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Mar Sep 24, 2019 6:24 pm

Orel escribió:La USAF podría retirar los B-1B que no sean fácilmente puestos en servicio, para pasar fondos al B-21 y a mejoras del B-52 como sus nuevos motores:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... er-460915/


Lo que viene a decir que cuando usas un avión para una tarea que no esta diseñado ni de lejos , lo estas quemando y tendra problemas no previstos. La USAF, al igual que el Army y Marines rapidamente compraron miles de MRAP que nunca hubieran soñado necesitar, deberia haber adqiuirido igual de rapido, como poco SuperTucano o solución parecida.

saludos
Lo que le pasa al país es que la solución esta en manos del problema.
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor 14yellow14 el Mar Sep 24, 2019 6:50 pm

Vorlon escribió:
Orel escribió:La USAF podría retirar los B-1B que no sean fácilmente puestos en servicio, para pasar fondos al B-21 y a mejoras del B-52 como sus nuevos motores:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... er-460915/


Lo que viene a decir que cuando usas un avión para una tarea que no esta diseñado ni de lejos , lo estas quemando y tendra problemas no previstos. La USAF, al igual que el Army y Marines rapidamente compraron miles de MRAP que nunca hubieran soñado necesitar, deberia haber adqiuirido igual de rapido, como poco SuperTucano o solución parecida.

saludos


Bueno, el B-1B fue diseñado para la guerra nuclear y penetrar a baja cota, mejor que no lo usen para eso :a4

Desde luego esta guerra infinita contra el terrorismo ha desgastado mucho a unidades de todas las ramas de EEUU, ahora los portaaviones también están sufriendo problemas fruto de tantos años de operaciones continuas.

El B-52H sin embargo es ideal para este tipo de misión y a va a aguantar más que el B-1 y quizá que el B-2...

Un saludo!
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor alejandro_ el Mié Sep 25, 2019 8:23 am

Es indudable que las campañas en Oriente Medio han supuesto un enorme uso de la flota de la USAF/US Navy. En diciembre de 2018 Boeing publicó unos datos sobre un Super Hornet recibiendo una extensión de vida. En 15 años de servicio el aparato había volado 5.888 horas y realizado 6.288 aterrizajes, lo que equivale al 98% de la vida inicial asignada (6.000 horas).

Para comparar con una fuerza aérea en tiempos de paz. Un F-18 del Ala 12 alcanzó esas horas en 2019.

¿Qué ocurre con los portaviones?
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Jue Oct 10, 2019 9:43 am

La USAF reactiva uno de sus escuadrones de pruebas para las evaluaciones en vuelo del nuevo bombardero furtivo B-21:
http://alert5.com/2019/10/10/420-flt-ha ... -on-oct-4/
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Mié Oct 16, 2019 9:47 am

Ejemplo de comunicación, recien activada ya tienen operativa la Web de la nueva 16th AF Information Warfare.
https://www.16af.af.mil/

saludos
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Vie Oct 25, 2019 2:38 pm

Final de 2021 para el primer vuelo del B-21:
https://www.janes.com/article/92151/usa ... rst-flight
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Jue Oct 31, 2019 3:00 pm

Study says USAF faces unsustainable budgetary and force structure challenge

A new study [del CSIS, un "think tank" de Washington] concludes that the USAF is unsustainably requesting larger budgets with a shrinking structure. It says rapidly growing O&M (operations and maintenance) costs are driving this posture.
...
For roughly the same level of funding as it received at the height of the Cold War, the USAF currently has just half as many aircraft and active duty service members. This is because the costs of operating, staffing and equipping the force have become increasingly expensive over time.

Progressively more funding is needed to support a shrinking force, and this trne is not likely to be sustainable in the long term, the report says.

https://www.janes.com/article/92277/stu ... -challenge
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Vie Nov 01, 2019 11:55 am

El estudio del CSIS al que se refiere la noticia anterior: https://csis-prod.s3.amazonaws.com/s3fs ... WEB_v4.pdf

En la primera mitad se puede leer un análisis sobre el estado actual de la flota, como por ejemplo el coste de hora de vuelo, para el que prefieren utilizar un nuevo término que se podría traducir como "reembolso":
...
The total O&M cost per aircraft is a broad measure of aircraft operating costs, but a more specific metric commonly used is the cost per flying hour. However, this metric can be confusing—and in some cases misleading—because different cost per flying hour metrics include different costs in the numerator. The narrowest definition commonly used is the flying hour program cost per flying hour. This metric only includes costs that vary directly with the number of hours flown, such as the costs of fuel, other consumables, and depot-level reparables.11 A slightly broader definition of the cost per flying hour is :arrow: the reimbursement rate of aircraft, as published each year by the DoD comptroller.12 The internal DoD reimbursement rate includes all of the costs in the flying hour program plus depot maintenance and variable contractor logistics support. The total reimbursement rate, which is used to charge for non-federal government use of DoD assets, adds in costs that tend to vary directly or indirectly with the number of hours flown, such as aircraft crew salaries, depreciation of the aircraft, and unfunded civilian retirement costs.13 The total reimbursement rate is typically 7 to 8 percent higher than the internal reimbursement rate.
...

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Otra manera de medir el coste:
...
A broader definition of the cost per flying hour is the total aircraft ownership cost per flying hour, which is often used to make cross-platform comparisons of costs.14 This includes the variable costs described above, as well as fixed support costs that do not vary with the number of hours flown, such as unit-level support personnel, sustaining engineering, software maintenance, and platform modifications and upgrades. However, this cost per flying hour can be misleading because the fixed portion of the costs are significant—often larger than the variable costs. If fewer hours are flown in a particular year, the fixed costs get distributed across a smaller number of flying hours, which causes the total ownership cost per flying hour to increase—a dynamic that can be counterintuitive. Likewise, when a type of aircraft is going through a modernization program, its fixed costs will be temporarily higher, causing its cost per flying hour to increase.

A metric that better captures both the fixed and variable costs of aircraft without these unintended effects is the :arrow: annual total ownership cost per aircraft. The unclassified summary of the MITRE force structure study devotes a section to an analysis of the total ownership cost per aircraft, and a notable conclusion it makes is that total ownership cost is inversely correlated with the number of aircraft of a type in the inventory. As shown in Figure 10, small fleets of aircraft (like the E-4, E-8, and B-2) tend to have a much higher ownership cost per plane than aircraft that are operated in larger numbers (like the F-15 and F-16). This is because the fixed costs of operating the fleet are distributed across more aircraft in large fleets, which brings down the overall ownership cost per plane. As the MITRE study notes, the knee in the curve is around 150 aircraft.15 The data suggest that the Air Force could reduce operating costs by divesting aircraft that are maintained in small numbers in the current inventory and consolidating the capabilities they provide into common multi-mission platforms. But this approach only works for aircraft types where the basic aircraft capabilities needed are common across multiple platforms.
...

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Otras capturas de interés:
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En la segunda pare es donde analizan y proponen alternativas, a ver si tengo tiempo y le echo un vistazo.
champi
 
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Vie Nov 01, 2019 12:14 pm

Gracias por el análisis, Champi :wink:
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