Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Dom Oct 03, 2021 9:11 pm

Al paso que vamos con el B21 vamos a tener que hacer las "educated guesses" con una bola de cristal. Estoy leyendo de mentideros que va valer para un roto y un descosido, solo falta que se use de tanquero. La penúltima es que sirva de inteligencia electrónica y la última, de misión de ataque para limpiar los cielos de Big Ones del enemigo con hordas de misiles AA de muy largo alcance. Donde dice misiles, puedes poner también drones listorros busca pájaros grandes con mucho antijamming.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor ruso el Dom Oct 03, 2021 9:24 pm

Se gastarán un pastizal en desarrollarlo y luego fabricarán 8 o 10 unidades, con suerte.
...que parezca un accidente...
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Lun Oct 04, 2021 12:49 am

El B21 va a ser muuuuucho mas barato que el B2 y el B1, ya solo el mantenimiento se van a simplificar. Al haber hecho todo MOSA, casi que sería el equivalente a un pequeño CPD volante, cambiando "racks" para tener distintas misiones, o en la misma bahía de carga/bombas en plan módulos. Le han puesto los F135, que a pesar de dar problemas, son muuuuuuucho mas baratos de operar que los del B2 o ya los viejunos del B1. Estos motores dan KW para aburrir, con lo que si le ponen cosas, hasta que pueden ponerse a achicharrar radares si quieren. Tendrá, mucha mas potencia que el B2 pesando menos: 260KN vs 170KN y eso sin poscombustión, que dudo que se la dejen...y si se la dejan el cacharro es potencialmente supersónico, aunque se le achicharraría la colita. Le hecho que será como un 75% o un 50% del B2. A ver si lo vemos. Si tiene una flecha mas pronunciada que el B2, que de por si es muy eficiente y vuela +1000km/h en altura y +900 a ras, puede darnos sorpresas.

Edito...no se habrán atrevido a ponerle sólo un motor, por capacidad, salen las cuentas, pero por asegurar los 550M$ no se yo.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Lun Oct 04, 2021 10:37 am

El B21 va a ser muuuuucho mas barato que el B2 y el B1,


¿Donde habre oido yo eso antes?
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Estan las cosas como para fiarse de estos. Bueno, y de cualquiera... Porque programas de desarrollo militar terminados en tiempo, en presupuesto y "en promesas".... Con los dedos de la mano del tio del chiste de la serreria, e incluyendo a todos los paises.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Lun Oct 04, 2021 4:06 pm

Atticus escribió:
...
¿Donde habre oido yo eso antes?
...

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Mar Oct 12, 2021 11:29 am

Parece que el F-16 VISTA aún tiene vida por delante: https://sam.gov/opp/47ab61ca800f4422848 ... 62cad/view
...
REQUIREMENT:

The USAF located at Edwards Air Force Base, CA is seeking potential sources capable of providing Engineering, Documentation, Logistical Support and Special Projects to support a follow-on contract for the Variable Stability In-Flight Simulator and Test Aircraft (VISTA) and General F-16 Support Fleet for the USAF Test Pilot School (USAF TPS). A Draft Performance Work Statement (PWS) is included for context along with an attached categorical list of efforts. This effort is being considered as a multiple-award indefinite delivery / indefinite quantity contract (IDIQ); however, this remains to be determined.

This is an anticipated follow-on contract to FA9304-17-D-0002, Lockheed Martin Corporation (Cage Code 81755 / 0L1E5). The current period of performance is 01 Jan 2017 to 31 Dec 2021.
...
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Mié Oct 13, 2021 10:50 am

champi escribió:Parece que el F-16 VISTA aún tiene vida por delante:

Lo comenté hace algún mes en el tema de UAS: porque lo han convertido en laboratorio volante para el programa Skyborg y su ACS.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Mié Oct 13, 2021 11:17 am

Parece que el F-16 VISTA aún tiene vida por delante:


¿Desarrollando cositas para esos F16 nuevos que ya nos van haciendo el cuerpo a que van a llegar? cej1
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Mié Oct 13, 2021 2:59 pm

Atticus escribió:
Parece que el F-16 VISTA aún tiene vida por delante:

Orel: Lo comenté hace algún mes en el tema de UAS: porque lo han convertido en laboratorio volante para el programa Skyborg y su ACS.

Atticus: ¿Desarrollando cositas para esos F16 nuevos que ya nos van haciendo el cuerpo a que van a llegar? cej1

Atticus, precisamente para los nuevos F16 no, ese es un programa de doble propósito: Mejorar Skyborg y hacer de un F16 del AMARG (u otro aparato) un MEGADron con repostaje en vuelo semiprescindible, por un coste muy bajo (ya están trabajando en el módulo para ello) ya que el software y su hardware serán los mismos para todo bicho que vuele.

Imagínate que ahora tienes 10-20 cacharros de estos cargados con depósitos externos y 3+ toneladas de bombas planeadoras o misiles del tipo que necesites, si te pones exquisito con señuelos y jamming barato (que lo están también buscando) Si los sacrificas puedes hacer una misión de interdicción muy potente Hi-Lo-Crash de hasta 1000kms o más que nadie se espera. Y con los nuevos sistemas de asignación de blancos remotamente, ni siquiera tienen que encender el radar o tener el normal dedicado solo para seguimiento de suelo para el vuelo rasante.

Pon un cacharro de estos (o uno nuevo) por delante de cada tanquero en plan cap. Si algo se acerca tienes con qué designar el blanco y lanzarle cósicas o señuelos para misiles entrantes. Y le vas dando de comer para que se mantenga contigo. Tiene capacidad Mach2 para adelantarse a donde sea. El F16 ya está montado, no hay que hacer un aparato nuevo, no es una misión estresante para la célula salvo para las emergencias, sólo le quitas el bicho para una misión secundaria de escolta.

Se abre un mundo de posibilidades y no son disparatadas.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Mié Oct 13, 2021 10:27 pm

RFI para entrenador avanzado... y algo más: https://sam.gov/opp/df46a7906e5f4e3a978 ... 046c4/view
...
The purpose of this request for information is to determine the feasibility, estimated costs, and schedule to develop an advanced tactical training aircraft. This aircraft would support three training tasks: 1) provide Initial Tactical Training, 2) provide Adversary Air support, and :arrow: 3) serve as a tactical fighter surrogate of existing and future United States Air Force (USAF) frontline fighters. The aircraft needs to simulate and/or replicate current and future fighter aircraft systems by providing the training environment and relevant experience to build transferable tactical skills, systems management skills, and decision making skills required for weapon system employment actions. These actions will be influenced by: environmental information, avionic displays, sensor data, weapon cueing, and maneuver elements.
...

Del pdf adjunto: https://sam.gov/api/prod/opps/v3/opport ... ad?&token=
...
4. The following list (not all-inclusive) of Advanced Tactical Trainer initial capabilities to be considered for feasibility, estimated cost, and schedule for :arrow: at least 100 aircraft and for subsequent increment lots of 50 aircraft to include:

a. Fighter type aircraft with two seats plus an option for single seat variant providing alternate options for use of rear cockpit space.
b. Desired level aircraft speed of at least .9 Indicated Mach Number (IMN) / 450-500 knots indicated airspeed at 10,000 feet (mean sea level) with aircraft structural limit min 1.2 IMN.
c. Desired service ceiling of at least 45,000 feet mean sea level.
d. Desired structural limits of at least 7.5 G with a sustained capability of 6 G at 10,000 ft MSL
e. Desired fuel / range / endurance for an Average Sortie Duration (ASD) of at least 90 minutes to include 30 minutes of tactical maneuvering.
i. Profile 1: Basic Fighter Maneuvers (BFM) mission profile (T/O – 100 mile transit @20k, 2 x 180º G-awareness turns, 4 x BFM sets of 720º AB turns, climbs from 5k to 15k ft between sets, RTB 100 NM with the Visual Flight Rule (VFR) fuel reserves.
ii. Profile 2: Air-to-air mission profile (T/O – 150 mile transit @ 26k, 2 x 180º Gawareness turns, 30 min tactical maneuvering at 0.9 IMN and altitudes 15-35k ft, RTB 150 NM w/ VFR fuel reserves).
iii. Profile 3: Air-to-Ground mission profile (T/O – 100 mile transit @ 26k, 2 x 180º Gawareness turns, 30 min tactical maneuvering at 450 Knots Indicated Airspeed (KIAS) and altitudes 500’-25k ft, RTB 100 NM w/ VFR fuel reserves).
f. Secure, open architecture large area displays with an additional input port to enable the capability to display additional inputs (separate from and parallel to the aircraft Operational Flight Program [OFP]), to replicate frontline aircraft displays and enable simulated displays of aircraft combat systems, simulated inputs and real or simulated weapons.
i. The programmable and portable capability will be separate from aircraft OFP, the Government desires access to a non-proprietary interface to replicate and adjust frontline aircraft displays of offensive and defensive combat systems, and weapons performance parameters.
g. A universal stick and throttle connection to enable reconfiguration of the flight controls to mimic Hands-On Throttle and Stick (HOTAS) of frontline USAF Mission Design Series (MDS) fighter aircraft i. The Government desires access to a non-proprietary interface to replicate and adjust programmable HOTAS buttons to replicate the Mission Design Series (MDS) functions and aircraft displays.
h. Secure transmissions and reception for radio communications, navigation, and training data links via SATURN, Tactical Combat Training System, 2nd Generation pod (TCTS II) + RedNet / MIDS.
i. Secure embedded, programmable, flight cockpit, digital simulation and training capability
ii. Required communication/navigation systems: color moving map, 2 x UHF/VHF capable radios, Automatic Dependent Surveillance–Broadcast (ADS–B) in/out, VHF Omnidirectional Radio Range/Tactical Air Navigation (VOR/TCN), Air Navigation (RNAV) 1 & 2 and be Required Navigation Performance (RNP) .3, 1, & 2 capable.
iii. Secure actual or simulation capabilities to provide Identification compatible with AF MDS.
i. Aircraft is structured/capable/configurable to carry:
i. Combat Air Training Missile (CATM) and a TCTS II or an Air Combat Maneuvering Instrumentation pod (ACMI).
ii. A single wing station, on each wing, is able to carry
1. an external fuel tank or
2. an Electronic Attack (EA) or Electronic Counter Measures (ECM) pod while providing power and ability to control pod from the cockpit or
3. Other, future pods/sensors via MIL-standard connections for power/cockpit control.
j. The ability to record secure data on classified storage devices and/or secure download of all flight data and performance information; to include, Global Positioning System (GPS) location, systems displays and switch actions, to synchronize the information with other aircraft for sortie reconstruction and debrief. (Government retains rights to all data recorded).
i. Ability to compare, assess, validate and grade the flight performance actions or responses to a set standard.
ii. Ability to store and share digital information to archive, assess training performance, measure proficiency and progress and for historic training record keeping from accession to retirement.


5. The Government is also interested in the feasibility, estimated cost, and schedule for additional capabilities to be considered as potential options for future Fighter Training:

a. Low Cost Helmet-Mounted Display that displays relevant flight information. Display configurable to mirror frontline MDS.
b. Aircraft generators sufficient to power wing stations, antennas and avionics stations with sufficient growth capacity to support follow-on incorporation of Electronic CounterMeasures (ECM), Infra-Red (IR) sensor, and radar or threat emulator capabilities.
c. Automatic ground collision avoidance system (Auto-GCAS).
d. Autopilot with altitude and heading hold, option to auto-sequence to steer points
e. Precision Landing Mode capability.
f. An ejection seat capability for zero altitude, zero airspeed (Zero-Zero Ejection seat)
g. Aircraft capable of rolling over Barrier Arresting Kit (BAK-12) field arresting gear during takeoff and landing roll.
h. Digital Engineering analysis for cost of option to provide rear cockpit plus pre-configured shell to add portable avionics or fuel and/or engineering analysis and cost to remove rear crew station and replace with permanent additional fuel/avionics bay volume.
i. Digital Engineering analysis for cost of option for a universal engine bay design to enable form/fit/function to use engines from multiple vendors.
j. Digital Engineering analysis for cost of option for an Air-to-Air Refuel capability from a boom receptacle.
k. Digital Engineering analysis for cost of option for Infrared Search and Track (IRST) or datalink cued Infra-red sensor– Internal (for development of future Adversary Variant)
l. Digital Engineering analysis for cost of option for radar or data-link cued threat emulator
m. Digital Engineering analysis for cost of option for additional space available for avionic systems and antennas to provide training Electronic Attack (for development of future Adversary Variant)
n. Smart Chair:
i. An advanced smart chair of the aircraft cockpit and HOTAS, to provide a virtual reality (VR) for ground based practice of all flying capabilities with artificial intelligence (AI) provided capability for assessment and demo capability; for use within all Squadron secure or unsecure facilities/space.
ii. An advanced VR smart chair with capability to upload previous flight performance information to review and identify points for rehearsal or assessment.
...

Este sería a parte de lo que ya hay firmado para el T-7, que parece el candidato nº 1. En total, se podría llegar a las 400 unidades extra: https://www.airforcemag.com/air-force-w ... C0.twitter
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Mié Oct 13, 2021 11:32 pm

El T-7 no cumple tal cual esta hoy. No tiene hard points y a saber si se le puede integrar todo eso, o si llegaría a tener capacidad electrica incluso. Creo que van a tirar por la opcion interina de Lookheed con el AT-50 koreano hasta que creen un AT-7 gordito y mas resistente con un 414. La Navy sigue necesitando también un sustituto de los Ghosthawk, por lo que hay mucho trabajo que hacer.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Jue Oct 14, 2021 11:54 am

RFI para entrenador avanzado...


Llamadme locaza si quereis, pero para mi que eso con un Pilatus... como que no.

Pero recordad que no hay sitio para un entrenador de Airbus. cej1
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Jue Oct 14, 2021 11:55 am

Atticus, precisamente para los nuevos F16 no, ese es un programa de doble propósito: Mejorar Skyborg y hacer de un F16 del AMARG (u otro aparato) un MEGADron con repostaje en vuelo semiprescindible, por un coste muy bajo (ya están trabajando en el módulo para ello) ya que el software y su hardware serán los mismos para todo bicho que vuele.


Vaya, pues es superinteresante. Me parece una idea cojonuda. Es cierto que el abanico de posibilidades es enorme.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Dom Oct 24, 2021 10:04 pm

La USAF va a empezar a construir y probar en la base de Eielson en (un lugar perdido de) Alaska el primer micro reactor nuclear. La idea es que estos dispositivos produzcan entre 1MW y 20MW y estará fuera de la red electrica.

https://www.eielson.af.mil/News/Article ... tor-pilot/
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Lun Oct 25, 2021 10:32 am

Truquichan escribió:La USAF va a empezar a construir y probar en la base de Eielson en (un lugar perdido de) Alaska el primer micro reactor nuclear. La idea es que estos dispositivos produzcan entre 1MW y 20MW y estará fuera de la red electrica.

https://www.eielson.af.mil/News/Article ... tor-pilot/


Energía nuclear¡¡¡

SE va buscando la independencia energética, ya lo ha dicho la presidenta de la comisión. renovables y nuclear.


https://elperiodicodelaenergia.com/eeuu ... a-nuclear/

Imagen :b9 :b9


saludos
Algún día cuando toda civilización y ciencia hayan sido igualmente arrasadas,rezaréis por un hombre con una espada . (Robert E Howard)
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