Más alto, más rápido, más potente, más...

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Notapor champi el Dom Oct 13, 2013 8:42 pm

"Nuestra" Jessi Combs se convierte en la mujer más rápida del mundo sobre 4 ruedas: http://es.autoblog.com/2013/10/13/nuest ... da-del-mu/
por Guillermo Alfonsin de 13 de Oct del 2013

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Dentro de la gran familia de Autoblog, a nivel internacional tenemos un programa de televisión titulado "La lista: 1001 cosas automovilísticas que hacer antes de morir". Entre esos 1.001 proyectos, uno propuesto era participar en las pruebas de velocidad del lago salado de Bonneville.

La presentadora del programa, Jessi Combs nos contaba en el último episodio (lo tienes tras el salto por si lo quieres ver), cómo se preparaba para tener la autorización para poder participar en estas pruebas de velocidad en línea recta, de cara a intentar conseguir el título de la mujer más rápida de la tierra sobre cuatro ruedas.

Pues bien, tras la filmación del episodio, nuestra Jessi Combs se consiguió lanzar a 440 millas por hora, o lo que es lo mismo, 708 km/h, consiguiendo de esta manera el récord que buscaba a los mandos de un North American Eagle (NAE) Supersonic Speed Challenger, que no es otra cosa que un caza de combate F-104 Starfighter, sin alas, y reconvertido a misil tierra-tierra sobre ruedas. Enhorabuena, Jessi.
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Notapor ruso el Lun Oct 14, 2013 1:20 pm

¿4 ruedas? Pues, o lleva dos en la pata de alante, que no se distingue, o son sólo tres.

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Notapor alfavega el Lun Oct 14, 2013 5:07 pm

ruso escribió:¿4 ruedas? Pues, o lleva dos en la pata de alante, que no se distingue, o son sólo tres.

Saludos.


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Delanteras en tandem traseras en paralelo.

High Speed Runs: Solid Billet Aluminum Wheel - The second set of wheels are quite different. We utilize solid billet aluminum, with no tires. They are design for high speed use on surfaces other than concrete or asphalt. They were machined and built by Steve Green at Eagle Machine Inc. in Abbottsford, British Columbia. The solid billet wheels will be used for the Land Speed Record Run, and are more than adequate for the 800 mph (244 m/s) the NAE™ will experience. In this configuration the car utilizes four wheels, two side by side on a common spindle and two in the rear. Over $20,000. dollars in machining went into the design and development. Finite Element Analysis (FEA) was used to verify critical stress and life cycle.


http://landspeed.com/archive/wheels.html
"Extraño juego. El único movimiento para ganar es no jugar", de la peli "Juegos de Guerra".
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Notapor ruso el Lun Oct 14, 2013 7:49 pm

Pos fale, pero las delanteras no van en tándem, van lado a lado. Imagen

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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Orel el Vie Abr 11, 2014 9:39 am

Solar Impulse ha desarrollado un avión propulsado únicamente con energía solar con el que por primera vez intentarán dar la vuelta al mundo -con escalas- un piloto y un copiloto sin gastar ni un gramo de combustible. Será en 2015:

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http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 677832.xml
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Orel el Lun Jun 30, 2014 5:09 pm

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Notapor champi el Sab Oct 25, 2014 8:51 am

Se rompe el récord de Felix Baumgartner casi sin repercusión mediática: http://www.nytimes.com/2014/10/25/scien ... rrer=&_r=1
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor champi el Dom Abr 05, 2015 3:05 pm

Un montón de récords más para el C-5M: http://www.amc.af.mil/news/story.asp?id=123444125
Posted 4/3/2015 Updated 4/3/2015
by Airman 1st Class Amber Carter
60th Air Mobility Wing Public Affairs

4/3/2015 - TRAVIS AIR FORCE BASE, Calif. -- In the early morning hours of April 3, a C-5M Super Galaxy aircrew from Travis Air Force Base, California, put the aircraft's capabilities to the test.

The eight-person crew, with members of the 60th Air Mobility Wing's 22nd Airlift Squadron and the 349th AMW's 312th AS, accomplished their goal of establishing standards in 45 previously unset categories. The aircrew claimed records in the Class C-1.T jet category for altitude in horizontal flight, altitude with payload, time-to-climb, time-to-climb with payload and greatest payload to 9,000 meters.

"The successful completion of this mission exemplifies both the great teamwork required by the whole team to keep Travis' aircraft flying and the fabulous strategic mobility capabilities the C-5M brings our combatant commanders around the world," said Col. Joel Jackson, 60th AMW commander. "Thanks to everyone who contributed to this powerful showcase of Travis' culture of excellence."

The C-5M was loaded with pallets, fuel and the aircrew for a total of 731,220 pounds, including the weight of the plane.

"We took on approximately 265,000 pounds of cargo and our goal was to climb as fast as we could at 3,000, 6,000 and 9,000 meters," said Maj. Jon Flowers, 22nd Airlift Squadron chief of standardization and evaluation and pilot for the flight. "We got up to an altitude of approximately 37,000 feet before we ran out of performance."

Among the records achieved were altitude in horizontal flight at 37,000 feet, altitude with payload of 265,000 pounds and time it takes to climb at 27.5 minutes.

The Super Galaxy has now unofficially claimed a total of 86 world aeronautical records, surpassing the B-1B Lancer at 83 records.

All records will be certified by the National Aeronautic Association, the nation's oldest aviation organization. Formal certifications of the C-5M records are expected to take several weeks.

The new ability of the C-5M, when compared to the A, B and C models, to reach speeds at a faster rate, is critical for the Air Force mission.

"The model before this was performance limited," Flowers said. "It did not have the climb capability or the cargo capability. The C-5M has been changing the game for the warfighter and tonight we made that point to put the capabilities in the record books."

From aerial porters to maintainers, active duty and reservists from Team Travis made a joint effort to effectively achieve this goal.

"We're honored to play a role in this historic demonstration," said Col. Matthew Burger, 349th AMW commander. "The new capabilities of the C-5M make America better equipped to the global challenges of the 21st Century."
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor champi el Dom Oct 04, 2015 8:53 am

Cinco récords de velocidad para el "bonito" Anequim (tiburón) brasileño, el pasado agosto, aunque todavía no son oficiales: http://www.airspacemag.com/daily-planet ... 180956415/
By Zach Rosenberg
airspacemag.com
August 27, 2015


Anequim, the Brazilian racer that was the subject of our August cover story, has formally claimed its title—five times over—as the world’s fastest airplane in its weight class (c1b, or 661 to 1,100 pounds).

A student team led by professor Paulo Iscolde announced their claim of five world speed records over four set distances (3 kilometers, 15 km, 100 km and 500 km) plus a time-to-climb record up to 3000 m, with all flights piloted by Gunar Armin in Rio de Janeiro. Though still unofficial, the team expects confirmation shortly from the Fédération Aéronautique Internationale (FAI), the group responsible for certifying such records.

The top speed, recorded over the 3 km course, was 521km/h (324mph), with recorded speed over longer distances slightly lower. “Our record flights started last Friday (August 21) and by Sunday we had already managed 5 world records,” writes Iscolde. “With that result, we can now call Anequim the world’s fastest four-cylinder airplane, delivered as promised!”

Anequim (Portuguese for a mako shark) was designed by a student team from the Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) in Belo Horizonte, Brazil, led by Iscolde, a veteran raceplane designer. The student-built airplane carries on a long tradition going back to interwar Germany, where designers who wanted to build new aircraft were forbidden by the surrender terms of World War I. Instead they began the akaflieg system, which allowed students to build innovative gliders in the name of learning. Brazil was once under a military dictatorship deeply suspicious of university students, so instead of being allowed to start a new department dedicated to flight research, designers at UFMG organized under the engineering department to build practical aircraft (while still allowing for some innovation). The result today is that a speed-crazy pilot like Armin, willing to pay for materials and testing, can have a plane like Anequim designed and built by students. The pilot gets a badass airplane, and the students get real-world, cutting-edge experience.

Anequim’s design process started in 2011, with the goal of producing the fastest airplane of its kind. The result was a small, sleek aircraft that weighs only 730 pounds, half of which is the engine.

As often happens in aviation, the November 2014 first flight encountered some hiccups—a broken push rod kept the flaps from being lowered. But Armin managed to land the aircraft anyway, and appropriate repairs were made.

Iscolde reports that no unforeseen problems cropped up during last weekend’s record attempts, despite some last-minute tweaks and reconfigurations. And they’re not finished: “We believe we still can go faster with Anequim,” writes Iscolde. “At least 50km/h more. So, the plan is to keep it flying and improving it. We would love to take it to Reno or Oshkosh.”

Algunas fotos:
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Esta última foto de aquí: http://www.cadxpert.com.br/mecanica/sol ... o-anequim/

Y de regalo un vídeo:

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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor champi el Mar Oct 13, 2015 9:19 pm

Récord de altitud en paramotor, 21.804 pies: http://www.raf.mod.uk/news/archive/reco ... s-13102015

Editado: Añado el récord de velocidad para "tiltrotor" del AW-609, logrado en septiembre. De RU a Italia (1.161 km) en 2h 18min: http://www.defenseforces.com/2015/09/21 ... -to-italy/
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Orel el Lun Oct 19, 2015 3:13 pm

Boeing crea el metal más ligero del mundo:
http://www.omicrono.com/2015/10/boeing- ... del-mundo/
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Voronezh el Sab Oct 24, 2015 1:18 pm

Orel escribió:Boeing crea el metal más ligero del mundo:
http://www.omicrono.com/2015/10/boeing- ... del-mundo/

Tecnologia punta. Cuando pensamos en tecnologia punta generalmente nunca pensamos que los materiales tienen una labor de investigacion y desarrollo tan complejo como el desarrollar un radar AESA por poner un ejemplo.
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Orel el Sab Oct 24, 2015 3:14 pm

Una de las cosas que distingue a aeronaves más recientes son precisamente los materiales: la generalización de materiales compuestos (a menudo fibras de carbono) en lugar de mayormente metálico. Algo que, por ejemplo, no se aprecia en tuneados de cazas anteriores porque obviamente mantienen la estructura antigua. Esos materiales permiten que el caza sea más ligero y menos detectable al radar.
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor Voronezh el Sab Oct 24, 2015 6:19 pm

Orel escribió:Una de las cosas que distingue a aeronaves más recientes son precisamente los materiales: la generalización de materiales compuestos (a menudo fibras de carbono) en lugar de mayormente metálico. Algo que, por ejemplo, no se aprecia en tuneados de cazas anteriores porque obviamente mantienen la estructura antigua. Esos materiales permiten que el caza sea más ligero y menos detectable al radar.

Siempre han existido avances. El empleo de titanio, las aleaciones de aluminio, soldaduras....En cada época han existido avances tecnologicos en el campo de los materiales y nunca hemos hablado de esta tecnologia, de ahi que incidiera en ello. :wink:
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Re: Más alto, más rápido, más potente, mas…

Notapor champi el Dom Ene 10, 2016 8:25 pm

Récord del mundo: despegar en 8 metros, aterrizar en 7 escasos: http://www.microsiervos.com/archivo/aer ... casos.html

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