Publicado:
Lun Feb 13, 2006 4:42 pm
por Orel
Reconozco que estoy sorprendido.
O sea que como nos llevamos un chasco con los UAV, ahora nos metemos en dos programas (que sepamos, porque ya a saber...) europeos para desarrollar tecnologías de UCAVs
Menudos somos. Además con dos proveedores distintos: Francia y Alemania, no somos listos ni ná
Supongo que si aparece la banderita española y nos mentan, no será porque damos un par de milloncejos por aparecer en la foto.... quiero decir que supongo que sí que se nos asignará parte curiosa del trabajo.
Noticia en español sobre el Barrakuda:
http://es.news.yahoo.com/23012006/159/primer-vuelo-avion-tripulado-europeo-barracuda.html
En inglés (contiene una imagen no posteada por aquí de lado, visión artística de EADS) Aseguran que se pretende vuele no más tarde de 2006:
http://www.flightinternational.com/Articles/2006/02/08/Navigation/196/204572/PICTURES+EADS+Military+Barrakuda+UCAV+rolls+out.html
De los suecos decir:
SHARC Technology demonstrator
FILUR Stealth demonstrator
Y también participan como nosotros en el
NEURON - European UCAV Programme
Un saludo
Publicado:
Lun Feb 13, 2006 4:55 pm
por Nadie
Muajajaja no puse informacion adrede pake me preguntaran xDD, pero ya veo q se me han adelantao
otra foto del barrakuda:
este es otro prototipo q se parece un poko al barrakuda pero no es el mismo xD
Publicado:
Lun Feb 13, 2006 5:06 pm
por Orel
Nadie, la primera foto no es un Barrakuda. No tiene ni el mismo motor, ni el mismo fuselaje, ni el mismo tren de aterrizaje, y sobre todo, en el fuselaje pone ALENIA y en las noticias hablan de España, Alemania y Suecia pero nada de Italia.
Ése tiene más pinta de UAV de Alenia que de UCAV, y menos de ser el Barrakuda
Un saludo
Publicado:
Lun Feb 13, 2006 5:24 pm
por Alcaudón
viernes, 30 de diciembre de 2005
Defensa
CONVENIO CON FRANCIA SOBRE UN DEMOSTRADOR Y UN VEHíCULO AÉREO NO TRIPULADO DE COMBATE
El Consejo de Ministros ha autorizado la suscripción del memorando de entendimiento entre la República Francesa y el Reino de España relativo a la cooperación para un demostrador de vehículo aéreo no tripulado de combate (UCA). La participación en el proyecto tiene un coste de 35.500.000 euros, distribuidos en anualidades entre 2007 y 2012.
Desde septiembre de 2004* se está trabajando con Francia en el proyecto de desarrollo cooperativo de este demostrador tecnológico de vehículo aéreo no tripulado de combate, denominado "NEURí“N".
El UCAV NEURí“N es, por tanto, un vehículo aéreo no tripulado de combate para misiones aire-suelo, que integra tecnologías de última generación y que es capaz de realizar su misión de forma autónoma.
Se prevé que esté listo entre 2011 y 2012 y, además de España, está previsto que participen, a través de acuerdos bilaterales, Suecia, Italia, Grecia y Suiza.
*Madrid, 11 de junio de 2004
El Consejo de Ministros ha autorizado la suscripción del acuerdo técnico del proyecto para evaluación de las necesidades tecnológicas para un vehículo aéreo de combate no tripulado (UCAV)
Se trata de un estudio de viabilidad para valorar las necesidades tecnológicas para un vehículo aéreo de combate no tripulado, el UCAV, que suscriben, además de España, Italia, Holanda, Noruega y Portugal.
El presupuesto del proyecto es de 350.000 euros, IVA incluido, a desglosar entre los años 2004 y 2007
Edito: Pues ya va siendo dinerito ¿no? Casi 40 millones de euros.
Publicado:
Lun Feb 13, 2006 5:28 pm
por Orel
Otra noticia respecto al Neuron de este fin de semana:
Neuron programme launched
The Neuron-program is now officially launched, the French ministry of defence has announced. The program is being headed by Dassault Aviation and involves only the best aviation corporations in Europe.
The Neuron-partnership sees six European countries jointly developing a European UCAV, Unmanned Combat Aerial Vehicle, demonstrator. Neuron will be a demonstrator measuring 10 meters long by 12 wide and weighing in at 5 tons. It will also be completely autonomous and undetectable by radar.
The maiden flight is planned for 2011. In developing the demonstrator the companies involved will be developing cutting-edge technology for future UAVs. These technologies include advanced aeronautics, autonomous decision-making, stealth technology for avoiding detection, as well as adaptation to network based defense.
In addition to Sweden and France, the program also involves Italy, Spain, Greece and Switzerland. The six-nation collaboration has now started up in earnest, and every day sees around 50 development engineers from the companies involved gathering in offices at Dassault Aviation in Paris.
At most some 1,000 people will be working on Neuron in a virtual environment, from Paris and other locations in Europe. About 100 people from Saab will be involved in the project and at most 15 people stationed in Paris.
The project is characterized by experience and excellency. All the participating companies have had to undergo a qualifying stage to prove that they are the best in their field.
Chief project manager Thierry Prunier comes from Dassault Aviation, and the deputy project managers are Mats Ohlson of Saab and Ermanno Bertolina of Alenia. Saab is participating in the overall design alongside Dassault. “Saab is performing well in international competition, and our extensive involvement in Neuron is further proof of this,”says Mats Ohlson.
Como véis los entre los puestos más fuertes no figura ningún español (hay un frances, un sueco y un italiano
...parece el comienzo de uno de esos chistes malos)
La tercera fto que has puesto, Nadie, es un RQ-4A Global Hawk yanqui "alemanizado". Se le apoda el Eurohawk. No sé cuánto participa la industria europea (creo que era bastante) pero vamos que el diseño es yanqui.
Chao
Publicado:
Mar Feb 14, 2006 8:28 pm
por Orel
Dos noticias sobre el UCAV Barrakuda de EADS en el que está involucrada España de hoy mismo:
Barrakuda UAV technology advancesPosted on: Feb. 14th, 2006 -
www.janes.comImages of the EADS Barrakuda stealth unmanned aerial vehicle (UAV) demonstrator indicate that the company's work on stealth may have outpaced that of BAE Systems, Saab and Dassault. Barrakuda is a much larger, heavier and more sophisticated aircraft than the very small test vehicles that other European companies have unveiled to date.
Barrakuda has an estimated wingspan of 8.75 m and an overall length of 9.5 m, in the same class as the 5,500 kg Boeing X-45A demonstrator. It is reportedly powered by a Snecma/Turbomeca Larzac engine, but the size of the exhaust suggests a larger engine (such as the Honeywell F124 used on the X-45A, or a Rolls-Royce/Turbomeca Adour).
Noticia:
http://www.janes.com/aerospace/military/news/idr/idr060214_2_n.shtmlY la otra:
Berlin sources confirm German interest in unmanned jet fighter
Posted on: Feb. 14th, 2006 - news.monstersandcritics.com
Berlin - Europe's main aerospace company is well advanced in a secret project to build a tiny but lethal unmanned fighter aircraft, sources in the German capital Berlin confirmed Tuesday.
While the European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) shows an artists' impression of the plane, apparently jet-powered, on its website, it has refused to discuss the project, which is code-named Barracuda, and very little information has filtered out.
Last month, the German news magazine Der Spiegel said the unmanned combat aerial vehicle (UCAV) had been shown to the head of the German air force and would make its maiden flight somewhere in a remote part of the Iberian Peninsula this month.
The defence industry sources confirmed that report.
The testbed plane is a reconnaissance drone with no attack capabilities, but EADS is believed to be looking to develop a plane that could take on many of the tasks of existing fighter-bombers such as the all-weather Tornado attack plane used by European air forces.
Noticia:
http://news.monstersandcritics.com/intelandterror/article_1097460.php/Berlin_sources_confirm_German_interest_in_unmanned_jet_fighter
Chao
Publicado:
Mié Feb 15, 2006 10:03 pm
por Orel
Foto curiosa:
Farnborough display of Northrop Grumman's J-UCAS, Fire Scout and Global Hawk:
http://www.air-attack.com/picofweek/northrop_display_week31.jpg
Parte del futuro...
Y noticia:
nEUROn UCAV Project Rolling Down the RunwayPosted on: Feb. 15th, 2006 -
www.defenseindustrydaily.comIn November 2005, DID noted a Forecast International report on the future UAV market that forecast trouble for the proposed six-nation nEUROn Unmanned Combat Air Vehicle (UCAV) project. In the end, however, Sweden signed on. The project is now rolling down the runway with a EUR 405 million budget, with the French DGA procurement agency acting as program executive.
The Neuron project joins Britain's CORAX UCAV, and the USA's J-UCAS program that includes the Boeing X-45C and Northrop-Grumman's X-47B Pegasus. The Neuron program's goals are threefold, and DID also offers details concerning the envisioned platform, the program structure, and its schedule.
Noticia entera:
http://www.defenseindustrydaily.com/2006/02/neuron-ucav-project-rolling-down-the-runway/index.php
Un saludo
Publicado:
Mié Feb 15, 2006 11:40 pm
por Von Bulow
como es que España participa en los dos principales programas de UCAV's europeos(participa tanto en el Barracuda como en el Neuron segun he leido o creido leer..)?Sinceramente no lo entiendo
Publicado:
Jue Feb 16, 2006 12:29 am
por Günter Prien
como es que España participa en los dos principales programas de UCAV's europeos(participa tanto en el Barracuda como en el Neuron segun he leido o creido leer..)?Sinceramente no lo entiendo
Asi seguro q alguno sale adelante(parece q vamos aprendiendo aki en Europa
), uno lo lleva con Francia y otro con Alemania, lo dijo
Orel en un post anterior. Seguro q el resultado no es el mismo
Saludos Kamaradas
Publicado:
Jue Feb 16, 2006 12:56 am
por Nadie
esta muy wapa esa ultima foto del Neuron.
Publicado:
Sab Feb 18, 2006 3:21 pm
por meteor
De todas formas si que podría participar en los dos con el fin de equiaparse con ambos algún día, no se, parecen bastante distintos.
El Barracuda es más pequeño y será más del tipo " UAV+2 hellfires" y el Neuron parece más UCAV ataque a blancos fijos y defendidos con su par de bombas inteligentes.
Lo primero serían unos Eurohawk, para uso conjunto del EA y la Armada...
Lo malo es que tiene que salir por un pico...
Publicado:
Sab Feb 18, 2006 3:48 pm
por Orel
El Eurohawk es mucho trasto para lo que solemos gastarnos por España. Con algunos UAV de reconocimiento tipo Predator iríamos que chutaríamos
Por ahora, mejor no hipotetizar con las capacidades de esos dos UCAV porque son menos que embrionarios.
Publicado:
Mar Feb 21, 2006 1:07 am
por Orel
Noticias de este fin de semana:
Northrop Grumman concluded a series of flights Jan. 5 that demonstrated the weapons-capable MQ-5B Hunter unmanned aerial vehicle's (UAV) ability to fly more than 21 hours, which is almost a ten-hour increase over the original RQ-5A Hunter UAV.
"The MQ-5B increases our gross take-off weight to 1,950 pounds, providing our forces the capability to perform intelligence-gathering missions exceeding 21 hours using a single unmanned aircraft; or carry significantly more payload weight," said Lt. Col. Jeff Gabbert, program manager of medium altitude endurance programs for the Army.
"The fact that the MQ-5B is integrated into the Army's One System ground control station offers us interoperability and decreases our training time, enabling us to train our first unit very rapidly as they deploy this greatly improved system in the near future." Northrop Grumman accomplished the endurance increase by adding fuel capacity to the Hunter's center wing area and increasing the efficiency of the air vehicle's heavy fuel engine.
BAE Systems recently demonstrated its vertical takeoff and landing unmanned aerial system (UAS) at Fort Benning, Ga., for Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) and U.S. Army representatives.
The unmanned system is designed to fly for more than one hour, and deploy a signals intelligence (SIGINT) payload, known as "WolfPack." As part of DARPA's Network Centric Experiment VIP Demonstration in January, BAE Systems integrated WolfPack with its UAS to demonstrate the deployment and relocation of the sensors.
"This demonstration shows that unattended battlefield sensors can not only operate autonomously, but that they can be made to be self-deploying, self-relocating and, if needed, self-recovering," said DARPA Program Manager Preston Marshall. WolfPack consists of unattended sensors designed to detect and disrupt enemy radio transmissions while avoiding disruption of friendly military and protected commercial communications and radars. BAE Systems unmanned aerial system is one of a number of options being explored to insert the WolfPack sensors in urban and remote battle space.
Chao