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Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Lun Ene 18, 2021 1:02 pm
por Kique
PJSC "Motor Sich" firmó recientemente un contrato de comercio exterior suministro a China de 400 turborreactores AI-322 por un total de casi $ 800 millones, que están equipados para aviones de entrenamiento y combate.

https://www.ukrmilitary.com/2021/01/ai332.html

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Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Mié Ene 20, 2021 11:01 am
por Orel

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Vie Ene 22, 2021 10:58 am
por Kique

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Jue Ene 28, 2021 5:51 pm
por champi
Curiosa imagen del J-20 soltando combustible a través del postquemador: https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 3224509444
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Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Mié Feb 03, 2021 6:24 pm
por Vorlon

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Jue Feb 04, 2021 2:58 pm
por Kique

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Jue Feb 04, 2021 3:10 pm
por Vorlon
Muy de película.
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saludos

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Vie Feb 05, 2021 4:57 pm
por Kique

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Vie Feb 05, 2021 5:00 pm
por Kique

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Sab Feb 06, 2021 1:46 pm
por Kique
https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 5535518728

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Follow up on the Chengdu J-10C delivery issues

Recently we revealed that deliveries of the Chengdu J-10C single engine fighter to the People's Liberation Army - Air Force (PLAAF, Chinese Air Force) seem to have been stopped. See the Scramble Magazine news item of 23 January 2021.

With the picture shown today multiple rows of fighters can be seen standing idle at Chengdu/Huangtianba, with all the flight sheds behind stuffed with J-20 fighters preparing for there test flights.

Although some believe that the J-10s are stored whilst waiting until an order for the J-10CEs with Pakistan is signed, a more probable reason could be that the locally developed Shenyang WS-10B engine has not yet been qualified for operational use. In November 2019 the first aircraft of production batch 05 was noted with this engine, but no WS-10B powered aircraft have been seen operational yet.

All operational aircraft noted are still powered by the Russian Saturn AL-31FN engine.

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Jue Feb 11, 2021 11:16 am
por Kique
El veterano Y-5, todavía en activo en la fuerza aérea china. Lo usan para tareas como luchar contra la desertificación lanzando semillas.


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Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Lun Feb 15, 2021 11:18 am
por Orel
Drones blanco furtivos chinos Il260:
https://twitter.com/alert5/status/1360931759660044292

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Jue Feb 18, 2021 10:46 am
por Orel
China ha llevado a cabo una serie de cambios para mejorar y acelerar el entrenamiento de pilotos de combate:
https://www.flightglobal.com/defence/be ... 52.article
http://alert5.com/2021/02/17/plaaf-is-s ... ster-rate/

Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Dom Feb 28, 2021 7:28 pm
por Kique
This is the most up-to-date (notional) PLAAF SAM brigades deployment map for 2021.

Total 25 SAM brigades:
1x HQ-6
5x S-300
5x HQ-22
6x HQ-12
8x HQ-9

The 5th Division deploys HQ-9, S-300 and S-400. Beijing is heavily guarded with four brigades and one division (5th).

https://twitter.com/nudelsinpita/status ... 30114?s=20

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Re: China y su industria aeronáutica

NotaPublicado: Sab Mar 06, 2021 6:43 pm
por Kique
China Aircraft Corporation (AVIC), on Mar 4, AG600 amphibious aircraft successfully conducted the first tests lasted 1 hour &36 min.maximum take-off weight 53.5 tons, speeds of up to 500 kmh, flight range upto 4.5k km, stay in air upto 12 hours, 37 mtr long, wingspan 38.8 mtrs.
https://twitter.com/Xia257/status/13682 ... 97440?s=20

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