EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Vie Sep 22, 2017 2:02 pm

Cuando en español se habla de la versión "austera" del EF-2000 se refiere a todo el Tranche 1 o sólo al primer Bloque? Se supone que el Bloque 5 - Tranche 1 tiene "capacidades completas, aunque se supone que no es modernizable.

Alejandro, lo normal es que se refiera al "Austere package" de todos los T1 ingleses. Empezó con los Bloque 5 y todos se retrofitaron. Fue la CP-193 (Change Proposal-193) firmada en 2006 y lista en 2007/08, que les incluyó modos AS, el pod Litening III y las equivalentes inglesas de las Mk.83, GBU-16 y GBU-48.

Los siguientes T1 que van a tener algo similar pero en más avanzado son los españoles, con el OFP-02E del año que viene.

Los alemanes no sabemos, los italianos los querían solo para AA.

Para que la T1 pudiese ser T2/3 necesita el cambio clave de ordenadores centrales. Por ahora se está homogeneizando poco a poco sin eso, pero se le puede poner. Por tanto es modernizable tanto de por sí como en el sentido de pasarla a T2.
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Sab Sep 23, 2017 1:31 am

El Parlamento de Austria concluye que no hay pruebas de soborno en la adquisición del Eurofighter:
http://www.reuters.com/article/us-airbu ... SKCN1BV2EO
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Tercio norte el Sab Sep 23, 2017 1:02 pm

Orel escribió:El Parlamento de Austria concluye que no hay pruebas de soborno en la adquisición del Eurofighter:
http://www.reuters.com/article/us-airbu ... SKCN1BV2EO


Vamos, que tiene pinta de que todo el jaleo era en clave de politica interna.....
si vis pacem para bellum
@TercioNorte1
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Dom Sep 24, 2017 6:56 pm

Mala suerte seguida, tras el saudí: hoy se ha estrellado en el mar un Eurofighter italiano durante una exhibición, muriendo el piloto :( :
https://theaviationist.com/2017/09/24/i ... est-pilot/


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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Chorbis el Dom Sep 24, 2017 7:31 pm

D.E.P. :(

A ver...; pero el piloto saudí fue derribado o fue fallo técnico????, el piloto italiano entiendo que vería que iba a envestir contra el agua................Espero que no haya que parar la flota mundial del modelo porque el asiento lanzable, no lanza :a7
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor dacer el Dom Sep 24, 2017 8:11 pm

D.E.P.
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor alejandro_ el Lun Sep 25, 2017 9:15 am

A ver...; pero el piloto saudí fue derribado o fue fallo técnico????,


Pues no se sabe, pero si estaba realizando una misión CAS y el piloto falleció... además de que los saudíes atribuyen todas las pérdidas a problemas técnicos.

Los siguientes T1 que van a tener algo similar pero en más avanzado son los españoles, con el OFP-02E del año que viene.

Para que la T1 pudiese ser T2/3 necesita el cambio clave de ordenadores centrales. Por ahora se está homogeneizando poco a poco sin eso, pero se le puede poner. Por tanto es modernizable tanto de por sí como en el sentido de pasarla a T2.


De todas maneras vaya tema si de una flota de 73 aviones 19 son de una calidad austera...
alejandro_
 

Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Mar Sep 26, 2017 3:55 am

Alejandro, realmente nuestros T1 OFP-02E no serán austeros, estarán bien por encima de aquellos "austere" ingleses de 2007. Ellos también han mejorado por cierto, a base de drops, etc. Ya visteis que además de hacerlos polivalentes les mejoramos radar, MIDS, último AMRAAM...
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Silver Surfer el Mar Sep 26, 2017 4:43 am

Hay que entender el origen y significado del "austere". La RAF aceleró la Tranche 1 para la participación del Typhoon en la misión de la OTAN es Libia en 2011, El programa 'Drop 1' mejoraba ligeramente el interfaz hombre-máquina y presentaba ajustes en la programación en la cabina para hacer más fácil la prresentacion de datos. Sin embargo, la integración global de la capacidad de ataque a superficie en la Tranche 1 Typhoon todavía era clasificada como 'austera'. Particularmente, con respecto a funcionar como Swing-Role el cambio entre los modos AiA y AS no era una función integrada en el HOTAS. Además, una vez en el modo AS, el piloto no tenía forma de cambiar ningún otro parámetro de la misión, como radios o info IFF sin salir de los modos AS. No podia soltar mas de una bomba a la vez, y no más de 2 en un solo paso sobre el objetivo. El sistema de simbología montado en el casco y el Link-16 no tenían capacidad AS. Por último, la Paveway II integrada no tenía ninguna capacidad para la programación desde la cabina, explotar antes del impacto (airburst) o la programación de acimut de impacto y elevación de impacto, y no tenía capacidad "stand-off".

Todas las limitaciones antes mencionadas limitaban la habilidad de la Tranche 1 para ejecutar misiones Swing-Role ya que, en última instancia, la capacidad de combate se puede analizar en dos subconjuntos: supervivencia y letalidad. La capacidad de supervivencia se reduce si se requiere que Typhoon haga varios pases de un objetivo para dar servicio a múltiples Puntos de Impacto Deseados (DPIs) y también si Typhoon necesita acercarse a un objetivo defendido debido a la falta de capacidad de stand-off. La letalidad se reduce cuando el tiempo empleado para procesar los objetivos aumenta debido a la mala interface hombre-maquina, y la falta de utilidad del casco o Link-16. Además, los efectos de las armas pueden verse comprometidos sin la flexibilidad de la programación de la cabina, especialmente en blancos dinámicos.

La T-1 está ahora en el estándar 'Drop 2', lo que trajo pequeñas mejoras en la funcionalidad de HOTAS en modo AS, las pantallas, identificación, ayudas defensivas y sub-sistemas de comunicación. No hay cambios fundamentales en la integración global AS. Lo mismo no se puede decir para la Tranche 2 que con la P1E (b) ofrece una potente e integrada capacidad AS permitiendo que Typhoon comience a realizar todo su potencial.

En la RAF dos escuadrones de Typhoons T1 formarán una fuerza dedicada responsable de las funciones de defensa aérea del Reino Unido (QRA Norte y QRA Sur) y de las Islas Malvinas, con un papel secundario como agresores mientras los otros cinco escuadrones de primera línea en Tranche 2 se pueden destinar en tareas expedicionarias.

https://fightersweep.com/3818/typhoon-s ... le-part-1/
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Mar Sep 26, 2017 7:08 am

Esa información está puesta por este tema, pero siempre va bien refrescar :wink:
Una aclaración:
Hay que entender el origen y significado del "austere". La RAF aceleró la Tranche 1 para la participación del Typhoon en la misión de la OTAN es Libia en 2011, El programa 'Drop 1'...

La capacidad austera fue la CP-193 (change proposal-193) firmada en 2006 y que estuvo lista a finales de 2007. Lo que aceleró Libia fue el posterior Drop 1 de 2011 que efectivamente no mejoraba significativamente esa "austeridad", como tampoco el Drop 2, aunque fueron añadiendo mejoras menores. Ya se anda por el Drop 3, de todos los socios.

Por cierto, no sabemos cómo será la integración AS que está haciendo el CLAEX a nuestros T1, si tendrá las limitaciones que tenían los ingleses o no. Quiero pensar que será más capaz, dado que ahora hay más experiencia con el modelo y tiene software más maduro.

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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Silver Surfer el Mar Sep 26, 2017 8:42 am

Drop 3 para T-1, cuando comenzó y de qué se trata? Lo único que he oído es sobre la mejora de fusión de sensores, pero no mucho más,
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Mar Sep 26, 2017 8:40 pm

Silver, aquí fui recopilando en su día mucha información, hasta que ya no me permitía añadir más texto jeje. Es información hasta 2014 más o menos: viewtopic.php?f=5&t=1000&p=167047#p167047

El Drop 3 (se unen España e Italia, ya están todos los socios): [es la clave del Evolution Package 1 EP1 de la Tranche 1, pero no de la EP1 de la Tranche 2]. Ese Drop 3 supone:

- Mejora del radar.
- Mejora del MIDS.
- Mejora del DASS.
- Mejora paralela pero aparte, liderada por RU, del radar denominada R2Q (T2Q en los Tranche 2).

Que se une España en el Drop 3 queda demostrado aquí (una mejora del MIDS hecha por el CLAEX para él en 2011):
http://www.ejercitodelaire.mde.es/ea/pa ... DA003EC4A3

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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Silver Surfer el Mié Sep 27, 2017 3:33 am

Gracias, Orel!
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor Orel el Mié Sep 27, 2017 5:52 am

De nada Silver :wink:
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Re: EF-2000 EFA Eurofighter Typhoon

Notapor champi el Dom Oct 01, 2017 5:56 pm

Progresos en la integración del Brimstone: http://www.janes.com/article/74465/bae- ... -milestone
Gareth Jennings - IHS Jane's Defence Weekly
28 September 2017
...
Speaking to Jane’s on 28 September, Eurofighter Delivery Director Andy Flynn said the summer flight test campaign of the MBDA Brimstone air-to-surface missile had been successfully concluded three days previously, resulting in the low-yield missile now being safe for carriage on the Typhoon.

“Over the past 18 months we have done a number of Storm Shadow [cruise missile], Meteor [beyond visual range air-to-air missile], and Brimstone releases in the UK. There have been nine Brimstone jettisons and nine firings from 13 July to 25 September,” Flynn said, adding: “We have now completed the aerodynamic integration and the stores release and jettison – this means it is now safe to fly and fire through the required performance envelope of the aircraft. This is a really positive step!”
...


Actividad de los Eurofighters británcos en el mes de septiembre sobre Oriente Medio: https://www.gov.uk/government/news/upda ... inst-daesh
...
Three flights of Royal Air Force Tornados and :arrow: Typhoons provided close air support on Wednesday 30 August to the Syrian Democratic Forces fighting to liberate Raqqa from Daesh control. Five attacks were successfully conducted, which eliminated three sniper positions, a light machine-gun team, and a group of extremists armed with rocket-propelled grenades. Each of the attacks required careful planning and execution by our aircrew, given the proximity of the Syrian Democratic Forces to the desired targets.

:arrow: Typhoons continued operations over Raqqa on Friday 1 September, when they used a Paveway IV to destroy a Daesh-held building from which fire was being directed at the Syrian Democratic Forces. A mixed Tornado and Typhoon pair conducted reconnaissance before joining a coalition strike on a large, dispersed terrorist site near Al Qaim in western Iraq. The RAF targets at the complex were accommodation and storage blocks, and an anti-aircraft position. All three were struck by Paveway IVs.

On Saturday 2 September, :arrow: Typhoons patrolled over eastern Syria, and used a Paveway to attack a lorry and trailer being used by Daesh some twelve miles south-east of As Shadaddi, close to the border with Iraq.

:arrow: Royal Air Force Typhoons, supported by a Voyager air refuelling tanker, flew close air support for the Syrian Democratic Forces as they continued to battle Daesh inside Raqqa. Our aircraft delivered six attacks with Paveway IV guided bombs against Daesh positions, often having to strike targets very close to the Syrian Democratic Forces, including a heavy machine-gun and two sniper teams. Typhoons continued operations over Raqqa on Wednesday 6 September, eliminating a further machine-gun position and a sniper.

On Thursday 7 September, Tornados patrolled over northern Iraq. A couple of miles north-east of Hawijah, a truck carrying a group of extremists was successfully targeted using a Brimstone missile. Our aircraft were then tasked with the destruction of a fuel depot near Sharqat where Daesh had been spotted refuelling truck-bombs, as well as a nearby accommodation block used by the terrorists. Both were struck with Paveway IVs. Over Raqqa, :arrow: Typhoons flew further close support missions for the Syrian Democratic Forces, bombing successfully a light machine-gun position.

A Reaper remotely piloted aircraft conducted armed reconnaissance over a largely desert area some twenty miles north-east of Dayr az Zawr on Friday 8 September. Two terrorists were tracked on a motorcycle as they collected weapons and headed out to set up an apparent ambush position. They were both killed by a single Hellfire missile. Not far away, another small group of terrorists were seen entering a small building, and also eliminated with a Hellfire. The following day, another Reaper flew a further patrol in the same area of Syria, and tracked a group of three terrorists on a motorcycle and trailer. The Reaper’s crew waited patiently until the targets were in open countryside before firing a Hellfire which scored a direct hit.

A flight of Royal Air Force Tornados supported the Syrian Democratic Forces fighting in Raqqa on Monday 11 September, when Paveway IV guided bombs were used to destroy two sniper positions. A second Tornado flight patrolled north-east of Dayr az Zawr, where they attacked a group of terrorists in a compound with a Paveway IV. Survivors of the attack then attempted to move to another position on a motorcycle, but were successfully engaged with a Brimstone missile. The following day, a Reaper remotely piloted aircraft operated in the same area near Dayr az Zawr, and provided precision targeting that enabled a coalition air strike to destroy a truck-bomb workshop and a vehicle that was being prepared there.

On Wednesday 13 September, another Reaper continued patrolling near Dayr az Zawr. It used two Hellfire missiles to attack terrorists spotted on foot, then employed a third missile to destroy an armoured truck-bomb positioned next to a main road. A mixed Tornado and Typhoon pair meanwhile targeted a group of Daesh in a building nearby, scoring a direct hit with a Brimstone.

Tornados operated over northern Iraq on Thursday 14 September, where significant truck-bomb activity had been detected some miles south of Qayyarah. Four such truck-bombs were destroyed by our aircraft using two Brimstones and two Paveways, and a further two Paveways were used to destroy a workshop producing the booby-trapped vehicles. On Friday 15 September, a Reaper was again very active north-east of Dayr az Zawr; it provided support to coalition airstrikes which destroyed three Daesh-held buildings, then conducted two attacks on its own account with Hellfire missiles against terrorists moving through the area. Nearby, a :arrow: Typhoon flight bombed a further Daesh-held building.

Operations on Saturday 16 September focused on both northern and western Iraq. In the north, a :arrow: Typhoon mission destroyed an engineering vehicle being used by the terrorists to construct fieldworks near Az Zawiyyah, while a Brimstone attack by Tornados knocked out an armoured personnel carrier south of Qayyarah. In the west, a pair of Tornados used four Paveway IVs to destroy a Daesh headquarters and a truck-bomb facility in the desert near Rutbah. The next day, a Reaper conducted yet another successful attack north-east of Dayr az Zawr, eliminating a truck-bomb with a Hellfire, whilst to the south-east, close to the border with Iraq, two Tornados bombed a weapons store near Abu Kamal.

The primary focus for Royal Air Force activity over the past week has been supporting Iraqi operations against remaining Daesh positions in northern Iraq. A pair of Tornados conducted two attacks on Monday 18 September, using Paveway IV guided bombs to eliminate a mortar team south-east of Sharqat, and a tunnel entrance and nearby heavy machine-gun position north-west of Tikrit. On Wednesday 20 September, :arrow: Typhoons successfully bombed a truck carrying mortars some 25 miles north-west of Bayji. The following day, Typhoons employed two Paveway IVs to destroy a terrorist command post and weapons stockpile in Hawijah, while a Tornado flight demolished a Daesh strongpoint north-east of Sharqat, then dealt with a second weapons stockpile south of Qayyarah.

The Syrian Democratic Forces fighting in Raqqa also received support, with :arrow: Paveway-armed Typhoons bombing a sniper team and another terrorist position there on Friday 22 September. In northern Iraq, Tornados struck a Daesh command post 15 miles west of Hawijah with two Paveway IVs.

Our aircraft were particularly active on Saturday 23 September over northern Iraq. :arrow: Typhoons destroyed a truck-bomb west of Hawijah, a terrorist-held building 30 miles west-north-west of Kirkuk, and a mortar team, that was firing on Iraqi forces, in the hills south-west of Zawiyyah. A second Typhoon flight successfully bombed a weapons stockpile south-east of Hawijah, then conducted a simultaneous attack on four truck-bombs :!: blocking one of the routes of advance towards the town. Near Sudayrah, Tornados used one Paveway to destroy a pair of truck-bombs, a second Paveway to knock-out an armed truck, then a third such weapon south-east of Sharqat against a Daesh building. Another Tornado flight bombed a command post south-east of Hawijah, then used a combination of Brimstone missiles and Paveway IVs to destroy a shipping container and three truck-bombs blocking other roads into Hawijah.

On Sunday 24 September, a Reaper kept watch over the area north-east of Dayr az Zawr in Syria, and used a Hellfire missile to destroy a truck-bomb. Over northern Iraq, Tornados demolished a Daesh-held building in Zawiyyah with a Paveway IV.
...

Además del ataque simultáneo sobre cuatro camiones el día 23, destacar el protagonismo que está ganando el Reaper.
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