Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Y ahora pasa a ser un cuatrimotor con motores Saffran ???
Question to the Ministry of Defence:
To ask the Secretary of State for Defence, what is the annual cost to the public purse of maintaining the A400M in (a) 2020, (b) 2021 and (c) 2022.
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This question was answered on 16th June 2023
The cost of the supporting the A400M Atlas fleet covering the period between 2020 and 2022 is set out by financial year (FY) below.
FY2019-20..........FY2020-21..........FY2021-22..........FY2022-23
£110 million.......£118 million........£110 million........£168 million
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Question to the Ministry of Defence:
To ask the Secretary of State for Defence, what the total (a) acquisition cost and (b) estimated life-cycle cost of the A400M Atlas transport aircraft programme is.
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This question was answered on 13th December 2022
The current total provision for acquisition of the A400M Atlas fleet for the Royal Air Force is £2.6 billion.
The estimated whole life cost for the current fleet is £7.2 billion, up to the planned out-of-service date.
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This question was answered on 14th June 2023
The generation of evidence to support an initial clearance for the Low Level Parachute on Atlas is complete. However, a parachuting incident experienced by one of the Partner Nations has required mitigating action to be taken across the programme on safety grounds. Swift collaboration across the international programme has produced a minor modification for the aircraft but revised the transfer of the initial capability to the Front Line until September 2023. The full clearance of Low Level Parachute capability remains planned for January 2024.
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Orel escribió:Gracias champi.
Recordemos que los ingleses incluyen de todo en el coste operativo.
Y tener entre 13-16 operativos de 22 en tiempos de paz y de un sistema nuevo está bien (un 60-70%).
La longitud del A200M sería de 34,4 m., situada entre los 29,8 del C-130J y los 39,1 del A400M: el peso máximo de 97 ton., mientras los otros ofrecen 70,3 y 130, respectivamente; el volumen de la bodega alcanzaría los 280 m3. (129 y 356); y podría llevar 90 paracaidista, en tanto que la capacidad del A400M es de 116 y la del C-130J de 64.
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Los ingresos de Airbus Defence and Space se redujeron un 6% debido principalmente a una concentración de las entregas del A400M en el último trimestre del año y a la actualización de la estimación a la conclusión (EAC) de ciertos programas de desarrollo de satélites. Se entregaron un total de 4 aviones de transporte militar A400M (9m 2022: 7 aviones).
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En cuanto al programa A400M, continuaron las actividades de desarrollo para cumplir la hoja de ruta de capacidades revisada. Las actividades de retrofit progresan en estrecha colaboración con el cliente. No se ha contabilizado ningún otro impacto neto relevante en los primeros nueve meses de 2023. Persisten los riesgos respecto a la cualificación de las capacidades técnicas y los costes asociados, a la fiabilidad operativa de los aviones, a la reducción de los costes y a la capacidad de asegurar los volúmenes previstos en la línea de base revisada.
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LOS ANGELES, Nov. 9, 2023 /PRNewswire/ Yates Electrospace Corporation
09 Nov, 2023, 08:46 ET
Airbus will also certify the Silent Arrow GD-2000 1-ton precision cargo glider to operate from the Airbus A400M following a planned series of air drops in Europe
Silent Arrow today announced the signing of a Memorandum of Understanding between Airbus DS Airborne Solutions GmbH (Airbus), MEL Aviation Ltd and Yates Electrospace Corporation (dba Silent Arrow) to manufacture, distribute and support the Silent Arrow GD-2000 heavy cargo delivery UAS platform for European market segments to include:
· Public Sector, including humanitarian aid organizations
· Institutional Sector
· Military Sector, including the European Defence Agency
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