US Navy

Fuerzas navales de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: US Navy

Notapor Lepanto el Jue Nov 17, 2022 11:55 am

A vueltas con la oficina de presupuesto del congreso, el futuro DDX destinado a reemplazar a los destructores Arleigh Burke de primera generación y los últimos cruceros de la clase Ticonderoga, podría costar 3,4 millones de dólares, mil millones más de lo planeado, más del 40%, sin tomar en cuenta el armamento, sobre la base de una extrapolación de costos de producción del Arleigh Burke Flight III, y sin tomar en cuenta el efecto de la inflación.

Al mismo tiempo, el futuro submarino de ataque nuclear del programa SSN(x), que reforzará los SNA de clase Virginia costará entre 6,2 y 7,4 millones de dólares por unidad, un incremento significativo respecto a los 5,4 millones de dólares previstos por el plan actual, y sobre todo casi el doble de caros que los actuales SNA de la clase Virginia Block V, que ya superaban los 3,2 millones de dólares por unidad, más del doble de un Suffren frances.

Y el Subsecretario Adjunto de Adquisiciones de la Fuerza Aérea, asombró a la audiencia al decir que China estaba produciendo su equipo militar "6 veces más rápido y 20 veces más barato" que la industria de defensa estadounidense. Y parece que esta trayectoria, por insostenible que parezca para USA y sus ejércitos, no está destinada a evolucionar positivamente como se dice n los dos párrafos anteriores.
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Re: US Navy

Notapor Lepanto el Jue Nov 17, 2022 12:09 pm

BAE Systems Land & Armaments LP recibe una modificación del contrato inicial por 30 ACV más para el USMC.
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Re: US Navy

Notapor Lazarus el Jue Nov 17, 2022 12:31 pm

Lepanto escribió:A vueltas con la oficina de presupuesto del congreso, el futuro DDX destinado a reemplazar a los destructores Arleigh Burke de primera generación y los últimos cruceros de la clase Ticonderoga, podría costar 3,4 millones de dólares, mil millones más de lo planeado, más del 40%, sin tomar en cuenta el armamento, sobre la base de una extrapolación de costos de producción del Arleigh Burke Flight III, y sin tomar en cuenta el efecto de la inflación.

Al mismo tiempo, el futuro submarino de ataque nuclear del programa SSN(x), que reforzará los SNA de clase Virginia costará entre 6,2 y 7,4 millones de dólares por unidad, un incremento significativo respecto a los 5,4 millones de dólares previstos por el plan actual, y sobre todo casi el doble de caros que los actuales SNA de la clase Virginia Block V, que ya superaban los 3,2 millones de dólares por unidad, más del doble de un Suffren frances.

Y el Subsecretario Adjunto de Adquisiciones de la Fuerza Aérea, asombró a la audiencia al decir que China estaba produciendo su equipo militar "6 veces más rápido y 20 veces más barato" que la industria de defensa estadounidense. Y parece que esta trayectoria, por insostenible que parezca para USA y sus ejércitos, no está destinada a evolucionar positivamente como se dice n los dos párrafos anteriores.

3.400M$ por nave... Que puta locura!

Segun la ultima estimacion, las F110 iban a costar 900M€ por unidad.
Le metes 16VLS adicionales hasta llegar a 32VLS, RAM, CIWS, y con un NH90 ASW te sale todo por 1100.
Y me da a mi que 3 F110 "tuneadas" seguro que sacan mas castañas del fuego que 1 DDX!
Enviado desde mi Nespresso con RistrettoTalk 0.59.1.31415.27alpha
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Re: US Navy

Notapor Franfran2424 el Jue Nov 17, 2022 1:31 pm

Lepanto escribió:A vueltas con la oficina de presupuesto del congreso, el futuro DDX destinado a reemplazar a los destructores Arleigh Burke de primera generación y los últimos cruceros de la clase Ticonderoga, podría costar 3,4 millones de dólares, mil millones más de lo planeado, más del 40%, sin tomar en cuenta el armamento, sobre la base de una extrapolación de costos de producción del Arleigh Burke Flight III, y sin tomar en cuenta el efecto de la inflación.

Al mismo tiempo, el futuro submarino de ataque nuclear del programa SSN(x), que reforzará los SNA de clase Virginia costará entre 6,2 y 7,4 millones de dólares por unidad, un incremento significativo respecto a los 5,4 millones de dólares previstos por el plan actual, y sobre todo casi el doble de caros que los actuales SNA de la clase Virginia Block V, que ya superaban los 3,2 millones de dólares por unidad, más del doble de un Suffren frances.

Y el Subsecretario Adjunto de Adquisiciones de la Fuerza Aérea, asombró a la audiencia al decir que China estaba produciendo su equipo militar "6 veces más rápido y 20 veces más barato" que la industria de defensa estadounidense. Y parece que esta trayectoria, por insostenible que parezca para USA y sus ejércitos, no está destinada a evolucionar positivamente como se dice n los dos párrafos anteriores.

Cuando pones millones creo que quieres decir miles de millones, pero se entiende.
Y joder, como dice Lazarus, por 3.400 el pato ya puede hacer mucho.
Lo mismo para los peces nucleares ahí a 3.200-6.000 cada uno
Cosas que he hecho (se admiten mejoras):
Propietarios de compañías de defensa en los países de la UE, y algunas mundiales (de 2019): https://docs.google.com/document/d/1kPA ... Fcvz5oRjE/
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Re: US Navy

Notapor Lepanto el Vie Nov 18, 2022 8:55 pm

la US Navy aceptó la entrega del cabeza de serie de la próxima generación, de Ship to Shore Connector (SSC), Landing Craft, Air Cushion (LCAC) 106.
Imagen

Hay once en construcción, el tamaño es similar a su predecesor, pero las cuatro turbinas de gas Rolls-Royce MT7 que se utilizarán para impulsar cada embarcación son derivados modelados del diseño del Rolls-Royce T406 utilizado en el Bell Boeing V-22 Osprey.

Los núcleos de los dos tipos de motores son idénticos, lo que proporcionará cierto alivio en el almacenamiento de piezas de repuesto para aquellos barcos que operarán tanto el avión como el aerodeslizador.

La velocidad máxima será de 50 nudos (93 km/h). Un tren de transmisión más simple y eficiente que usa una caja de cambios en cada lado con menos piezas, menos mantenimiento y mayor confiabilidad. El SSC tiene una vida útil diseñada de 30 años.

El décimo SSC que se entregará tendrá también la capacidad de lanzar vehículos al agua en lugar de posarlos a la playa. Esa capacidad se adaptará a los nueve buques anteriores.
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Re: US Navy

Notapor Pato Sentado el Lun Nov 21, 2022 11:21 am

La F100/110 serian las Constellation, no esto. Los DDX van a reeemplazar a los Ticos, que se decia que estaban obsoletos hasta que China empezo a sacar los Type 55 como si fueran churros.
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Re: US Navy

Notapor Lepanto el Vie Dic 02, 2022 9:25 am

Ayer entregado a la Navy el USS Lenah Sutcliffe Higbee (DDG 123) por parte del astillero constructor Huntington Ingalls Industries (HII). Pertenece al lote Flight IIA, equipado con el Aegis Combat System Baseline 9C2. Entre las novedades se incluyen dos hangares para helicópteros de guerra antisubmarina (ASW) y un nuevo cañón naval Mark 45 Mod 4 de 5 pulgadas / calibre 62 (127 mm) más largo.

Imagen
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Re: US Navy

Notapor Orel el Lun Dic 12, 2022 2:49 pm

Fewer A-10s but protections for F-22s, EA-18Gs and F-15s in US defence spending bill
9 December 2022

The US military’s annual defence spending bill – the National Defense Authorization Act (NDAA) – is as much political document as strategic blueprint. Lawmakers, who have ultimate say over the Pentagon’s budget, often disagree with generals and staff at the Department of Defense (DoD) on issues ranging from aircraft procurement to fleet size.

In the fiscal year 2023 NDAA bipartisan agreement released on 6 December, legislators acquiesced to some fleet reductions long sought by Pentagon brass, while blocking others. The bill has been passed by the House of Representatives. It now heads to the US Senate and is expected to be signed into law by President Joe Biden before year-end.

A-10

The US Air Force (USAF) has for years tried unsuccessfully to reduce its fleet of A-10... However, the DoD’s proposed reductions have repeatedly been thwarted by Congress... It now appears the USAF will, at least partially, get its wish in 2023. The latest NDAA would authorise a reduction of 18 A-10 airframes, to a minimum fleet requirement of 153. That is fewer than the 42 A-10s the USAF sought to cut in last year’s NDAA, and close to the 21-count reduction the service proposed in its FY2023 budget request.

F-15

...The USAF wants to retire older F-15C/D models as it builds out its fleet with the latest F-15EX variant... However, some members of Congress have expressed concern the USAF is investing too much in old technology; funds that could be used to buy more F-35s... The NDAA would prohibit the USAF from divesting F-15s without first submitting a report detailing operational and fiscal impacts and how it will mitigate negative effects, including how it intends to replace capabilities lost through divestment. That may impact some USAF plans... it may have to rethink plans to mothball older Eagles.

F-22

...To that end, Congress has repeatedly subverted USAF efforts to retire some older block F-22... Lawmakers again put their collective foot down on any notion of reducing the F-22 fleet. The 2023 NDAA draft contains a hard prohibition on Raptor retirements and sets a firm fleet minimum of 184 aircraft. The bill also requires the USAF to develop a plan for “avoiding the diminishing combat effectiveness of all block variants of F-22 aircraft”, and requires the service upgrade Block 20 Raptors to Block 30/35 capabilities.

Air tankers

The NDAA would allow the USAF to shrink its air tanker fleet to 466 aircraft, down from a previous requirement of 479. It would repeal an earlier limitation on retiring of Boeing KC-135 Stratotankers, but permit the service to retire 12 Stratotankers in the air force reserve. The 2023 NDAA draft also seeks to give the DoD more leeway in contracting for development of a so-called “bridge tanker”, leaving open the possibility the programme could be awarded without a competition. It does so by dropping an earlier provision that would have required the USAF complete a “full and open competition”. Known officially as the KC-Y programme, the bridge tanker is meant to be a transitional aircraft, serving during the period between the USAF’s operation of troubled KC-46 (once known as KC-X) and service entry of a still-theoretical KC-Z to be delivered in the 2030s. Lockheed has said it will propose its LMXT design for the KC-Y programme, be built on an A330 MRTT. Boeing has countered that a modified KC-46 could adequately fill the KC-Y role.

C-130

The 2023 NDAA draft would require the USAF to maintain a minimum of 271 C-130 through at least 30 September 2023. The bill also prohibits the USAF from retiring C-130s with the ANG and reserve components. The USAF operates about 330 C-130s, according to Cirium fleets data.

E-3

Congress is offering the USAF an incentive to modernise its ageing fleet of E-3. The 2023 NDAA would prohibit E-3 retirements unless the USAF submits an acquisition strategy for the E-7. It would also allow the USAF reduce its Sentry fleet to as few as 18 aircraft – a nearly 50% reduction, according to Cirium data – if a contract is awarded for E-7 acquisition.

HH-60W and CH-53K

In good news for Lockheed subsidiary Sikorsky, which recently lost its bid to produce the US Army’s FLRAA, Congress will protect production of Sikorsky’s new CSARhelicopter. The USAF has plans to acquire up to 113 HH60W. The 2023 NDAA would prohibit the use of any funds “to terminate the operations of, or to prepare to terminate the operations of, a production line” for the type. The bill would also authorise the US Navy (USN) enter into new fixed-price procurement contracts for the CH-53K, which is acquiring for the USMC.

EA-18G

The NDAA would mandate a minimum fleet of 158 EA-18Gs – the same number now operated by the USN, according to Cirium data. It would also direct the USN and USAF to develop a strategy “for continuously and effectively meeting the airborne electronic attack, training and combat requirements of the joint force”. Additionally, the bill would require creation of a joint land-based electronic-attack aircraft squadron.

E-6

The NDAA draft would restrict the USAF from retiring E-6 Mercury, of which Cirium shows the USAF has 16. Without specifying types, the draft would stipulate that no E-6s may be retired until a suitable replacement reaches initial operating capability.

Notable Exceptions

House and Senate lawmakers did not agree on some aircraft programmes, which were noted in the NDAA’s legislative summary.
- The NDAA draft does not, for instance, include a House proposal that the USN receive an additional $350 million to acquire more F-35Cs.
- Congress also failed to agree on a rule prohibiting the USN from reducing its Helicopter Sea Combat Squadron 85 (HSC-85), a reserve unit that provides expeditionary aviation support to special operations troops and maritime search and rescue. Jack McCain, son of the late senator and naval fighter pilot John McCain, is an aviator in HSC-85, which operates MH-60H.

https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 78.article
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Re: US Navy

Notapor Vorlon el Mié Dic 14, 2022 6:38 pm

Orel escribió:EA-18G

The NDAA would mandate a minimum fleet of 158 EA-18Gs – the same number now operated by the USN, according to Cirium data. It would also direct the USN and USAF to develop a strategy “for continuously and effectively meeting the airborne electronic attack, training and combat requirements of the joint force”. Additionally, the bill would require creation of a joint land-based electronic-attack aircraft squadron.


https://www.scramble.nl/military-news/u ... d-outcomes
Imagen

El caso curioso sobre el futuro del EA-18G Growler de Boeing. Operado por tripulación aérea conjunta de la Marina de los EE. UU. y la USAF, el Growler ha sido nombrado en numerosas ocasiones por haberse vuelto obsoleto. El 27 de abril de 2022, la revista Scramble escribió sobre la posible desactivación de los escuadrones de ataque electrónico (expedicionarios).. Con la entrada en servicio de más aviones "All fusion", como el Lockheed Martin F-35 Lightning II, los últimos años operativos del Growler ahora parecen estar contados. Los funcionarios de la NDAA ahora exigen un informe que describa una estrategia y un plan de ejecución para que la Armada y la Fuerza Aérea cumplan de manera continua y efectiva los requisitos de entrenamiento y combate de ataques electrónicos aerotransportados de la Fuerza Conjunta, para incluir el establecimiento o la continuación de uno o más conjuntos con base en tierra. escuadrones de ataque electrónico de servicio e integración de componentes tanto activos como de reserva de ambos servicios.

Para mantener la flota EA-18G hasta el año fiscal 2027, existe la posibilidad de que los Growlers se transfieran a los escuadrones expedicionarios de la Reserva de la Armada e incluso se habla de establecer escuadrones de ataque electrónico terrestres expedicionarios de servicio conjunto dentro de la Guardia Nacional Aérea o Reservas de la Fuerza Aérea.


:shock: :shock:

saludos
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Re: US Navy

Notapor Truquichan el Vie Dic 16, 2022 9:08 pm

Estructura de los grupos aeronavales de la NAVY, sacado y trasteado a partir del PDF oficial "Force Structure" del 2021. Clic en la miniatura para acceder al detalle.

Grupo de Ataque de portaaviones
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Grupo Anfibio y Fuerza Expedicionaria de Marines
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Re: US Navy

Notapor champi el Sab Dic 17, 2022 8:48 pm

Contrato muy importante para el programa CANES ("Consolidated Afloat Networks and Enterprise Services", 16/12/2022): https://www.defense.gov/News/Contracts/ ... e/3249030/
...
NAVY

BAE Systems Technology Solutions & Services Inc., Rockville, Maryland (N00039-23-D-9001); DRS Laurel Technologies, Johnstown, Pennsylvania (N00039-23-D-9002); Management Services Group, doing business as Global Technical Systems, Virginia Beach, Virginia (N00039-23-D-9003); L3Harris, Camden, New Jersey (N00039-23-D-9004); Leidos, Reston, Virginia (N00039-23-D-9005); Peraton, Herndon, Virginia (N00039-23-D-9006); Serco, Herndon, Virginia (N00039-23-D-9007); and VT Milcom, Virginia Beach, Virginia (N00039-23-D-9008), are awarded a :arrow: $4,098,600,000 :!: indefinite-delivery/indefinite-quantity, firm-fixed-price contract for Consolidated Afloat Networks and Enterprise Services (CANES) production units, software – initial, renewals and maintenance, spares and system components, and lab equipment. CANES is the Navy's program of record that consolidates and replaces existing afloat networks providing the necessary infrastructure for applications, systems and services required to dominate the cyber warfare tactical domain. CANES represents a key aspect of the Navy's modernization planning by upgrading cybersecurity, command and control, communications and intelligence systems afloat, and by replacing unaffordable and obsolete networks. The primary goals of the CANES program are to: 1) Provide a secure afloat network required for Naval and Joint Operations; 2) Consolidate and reduce the number of afloat networks through the use of Common Computing Environment and mature cross domain technologies; 3) Reduce the infrastructure footprint and associated Logistics, Sustainment, and Training costs; and 4) Increase reliability, security, interoperability and application hosting to meet current and projected warfighter requirements. Work will be performed in Huntsville, Alabama; San Diego, California; Largo, Florida; Ayer, Massachusetts; Long Beach, Mississippi; Camden, New Jersey; Johnstown, Pennsylvania; Summerville, South Carolina; Clarksville, Virginia; Gainesville, Virginia; Sterling, Virginia; and Virginia Beach, Virginia. Work is expected to be completed by December 2032. Contract actions will be issued and funds obligated as individual delivery orders. Other procurement (Navy) funds will be placed on contract with an initial delivery order issued to each contractor on record at the time of award. This contract has a 10-year ordering period up to the contract award amount. There are no options. The multiple award contract was competitively procured by full and open competition bids via the Naval Information Warfare Systems Command (NAVWAR) e-Commerce Central and the Federal Business Opportunities websites, with 10 offers received. Naval Information Warfare Systems Command, San Diego, California, is the contracting activity.
...
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Re: US Navy

Notapor Milites el Sab Dic 24, 2022 1:36 pm

Truquichan escribió:Estructura de los grupos aeronavales de la NAVY, sacado y trasteado a partir del PDF oficial "Force Structure" del 2021. Clic en la miniatura para acceder al detalle.

Grupo de Ataque de portaaviones
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Grupo Anfibio y Fuerza Expedicionaria de Marines
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Nuestros pilotos de combate en la Floan vendrían a ser cuantitativamente una rayita de esas que apenas se distinguen de los píxeles.
Y los de helicópteros, quizás otras dos, si llegan.
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Re: US Navy

Notapor Atticus el Lun Dic 26, 2022 12:20 am

Nuestros pilotos de combate en la Floan vendrían a ser cuantitativamente una rayita de esas que apenas se distinguen de los píxeles.
Y los de helicópteros, quizás otras dos, si llegan.


Por eso es tan gracioso cuando muchas veces los americanos se compran veinte o treinta "lo que sea" de una version especial y aqui salta alguien a exigir que se tenga esa version especial. Despues resulta que "de eso normal" nosotros tenemos quince, y que si quieres tener el mismo porcentaje que ellos de "lo especial" eso te da para la rueda delantera izquierda ¡siempre que vaya sin guardabarros!
----------------------------------

"Un cerdo que no vuela solo es un cerdo". Marco Porcellino.
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Re: US Navy

Notapor champi el Mié Ene 11, 2023 11:54 pm

La US Navy se queja de que no recibe todo lo que quiere, ni en reparaciones, ni en entregas nuevas ni en municiones: https://www.defensenews.com/naval/2023/ ... eliveries/
By Megan Eckstein
...
“I’m not as forgiving of the defense industrial base,” :arrow: Adm. Daryl Caudle, the commander of U.S. Fleet Forces Command, said Jan. 11. “I am not forgiving the fact that they’re not delivering the ordnance we need, I’m just not.”

“All this stuff about COVID this, parts, supply chain this, I just don’t really care,” he continued. “I need [Standard Missile]-6s delivered on time. I need more [torpedoes] delivered on time.”
...
The Navy is buying two submarines a year, but industry is only delivering at a rate of 1.2 a year.

In five years, instead of delivering 10 fast attack submarines, I got six. Where’s the other four? My force is already four submarines short,” Caudle said. Ships coming out of maintenance availabilities late, both at Navy public yards and private industry yards, worsens the problem. While the Navy should have 10 of its 50 subs in deep maintenance, 19 are in or awaiting repairs.

“Imagine if I was on time, my submarine force would be nine ships larger. That is a significant number,” he said.

Caudle noted that if the Navy had ready its 75 mission-capable ships, “their magazines wouldn’t all be full.”
...
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Re: US Navy

Notapor Franfran2424 el Jue Ene 12, 2023 12:25 am

champi escribió:La US Navy se queja de que no recibe todo lo que quiere, ni en reparaciones, ni en entregas nuevas ni en municiones: https://www.defensenews.com/naval/2023/ ... eliveries/
By Megan Eckstein
...
“I’m not as forgiving of the defense industrial base,” :arrow: Adm. Daryl Caudle, the commander of U.S. Fleet Forces Command, said Jan. 11. “I am not forgiving the fact that they’re not delivering the ordnance we need, I’m just not.”

“All this stuff about COVID this, parts, supply chain this, I just don’t really care,” he continued. “I need [Standard Missile]-6s delivered on time. I need more [torpedoes] delivered on time.”
...
The Navy is buying two submarines a year, but industry is only delivering at a rate of 1.2 a year.

In five years, instead of delivering 10 fast attack submarines, I got six. Where’s the other four? My force is already four submarines short,” Caudle said. Ships coming out of maintenance availabilities late, both at Navy public yards and private industry yards, worsens the problem. While the Navy should have 10 of its 50 subs in deep maintenance, 19 are in or awaiting repairs.

“Imagine if I was on time, my submarine force would be nine ships larger. That is a significant number,” he said.

Caudle noted that if the Navy had ready its 75 mission-capable ships, “their magazines wouldn’t all be full.”
...

UFF declaraciones fuertes, para ser el comandante de la flota diciendo eso públicamente tiene que ser serio y canales de comunicación con el ministerio de defensa han fallado
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